وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

پانا درحال آموختن خودشناسی و خودپروری به دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد خبرگزاری پانا اهداف مهمی را دنبال می‌کند. این اهداف باعث پیشرفت دانش‌آموز در سطح جامعه می‌شود. به عبارتی پانا در حال آموختن خودشناسی و خودپروری به دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۱۴۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پانا درحال آموختن خودشناسی و خودپروری به دانش‌آموزان است

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری اردوی ملی خبرنگاری دانش آموزی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «این خودشناسی و خودپروری به صورت تدریجی و به مرور زمان در بین دانش آموزان خبرنگار در حال ایجاد شدن است و نقش خبرگزاری پانا در ایجاد این خودشناسی و خودپروری به وجود آوردن مسئولیت برای دانش آموزان موثر است.»

وی ادامه داد: «مسئولیت هر دانش آموز تهیه خبر و مطالبه گری یا تشویق درست است. به طوری که هر دانش آموز در هر منطقه ای دارای تریبون و صفحه ای برای اشتراک آن خبر است که می تواند باعث ایجاد مقبولیت او در بین افراد شود و این نتیجه ای بجز ایجاد مسئولیت نخواهد داشت.»

صحرایی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید مطالبه گر باشند و حق مردم را بگیرند گفت: «مهمترین وظیفه شما بیان مطالبات و گرفتن حق مردم است، ولی شما باید علاوه بر نکات منفی، گاهی نکات مثبت را هم ببینید و بیان کنید به این معنا که دانش‌آموز خبرنگاران باید بیاموزند که همه واقعیت‌ها را با هم ببینند و اگر می‌خواهند موضوعی را تحلیل کنند، خوب و بد آن‌ را به صورت جامع مورد بررسی قرار دهند.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «خبر خوب تولید کنید، یعنی واقعیت‌ها را منعکس کنید، شما اگر می‌خواهید موفق باشید، بزرگ فکر کنید، جهانی فکر کنید. یعنی همه ابعاد و زوایای موضوع را ببینید، وسیع به مسائل نگاه کنید تا همه زوایا برایتان روشن شود. چنین کاری موجب رسیدن به اهداف خواهد شد.»

صحرایی با اشاره به جنگ نرم ادامه داد: «خبرنگاران دانش آموز، نمایندگان دانش آموزان و سربازان جنگ نرم در بین هم سن سال های خودشان هستند. باید بدانیم که امروز قدرت برتر دیگر قدرت نظامی نیست، بلکه قدرت برتر، گفتمان‌سازی است. خواسته من از شما دانش‌آموز خبرنگاران عزیز این است که حقیقت پیشرفت‌های کشور را نشان دهید و نگذارید دیگران ذهنتان را تسخیر کنند. امروز دشمن جرات جسارت به مرزها را ندارد، چرا که مرزها به همت رشادت مرزبانان امن هستند، اما مغزها در امنیت نیست و به همین دلیل است که دانش آموزان آگاهی مانند شما باید در حوزه نوجوان و جوان با قلمی که در دست دارید در حد بضاعت‌ خود به جامعه کمک کنید.»

وی اضافه کرد: «دشمن یک راهبرد اساسی دارد و آن چیزی نیست جز اینکه اجازه فکر کردن به شما ندهد. نگذارید حقیقت در پرده بماند، تاباندن نور، فهمیدن و فهماندن رسالت بزرگی است که بر عهده شما دانش‌آموزان است. همچنین ارائه سواد رسانه‌ای ماموریت بزرگ شماست، علاوه بر تمامی این موارد، هویت ایرانی و اسلامی را تا می‌توانید ترویج کنید، چون نام ایران برای استکبار رعب‌آور است.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: «احترام به پرچم، احترام به زبان فارسی، احترام به عناصر فرهنگی، لباس‌های محلی، آداب و رسوم جزوی از هویت ماست، از هویت خود مراقبت کنید.»

وی یادآور شد: «روایت اول مهم ترین اصل در خبرنگاری و خبرنویسی است، زیرا دنیای امروز دنیای روایت‌هاست و برنده هر کنش اجتماعی آن کسی است که روایت اول را می‌گوید، پس می توان گفت هدف از تشکیل این اردو این است که به شما بیاموزیم روایت اول را شما بگویید، نه دیگران.»

صحرایی در ادامه خاطرنشان کرد: «شما خبرنگاران جوان و نوجوان دارای ویژگی های خاص و خوبی هستید که یکی از آنها کاوشگری و جستجوگری است و همین باعث می شود کار شما برای پی بردن به حقیقت راحت تر باشد، پس شما دانش‌آموز خبرنگاران پانا‌ ماموریت بزرگی دارید و آن نشان دادن حقیقت پدیده ها و رویدادهاست و از همین الان باید آن را تمرین کنید.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش محل اتفاق ها و رویدادهای بزرگ است گفت: «هر اتفاقی که در آینده ایران رخ دهد، محل آن آموزش و پرورش است، بنابراین شما می‌توانید با اقتدار بگویید من هم اکنون در حال ساختن آینده کشورم هستم.»

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار