مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

فعالیت بیش از ۲۰ هزار نفر فعال و هنرمند صنایع دستی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از فعالیت بیش از ۲۰ هزار نفر فعال و هنرمند صنایع دستی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از ۲۰ هزار نفر فعال و هنرمند صنایع دستی در آذربایجان شرقی

احمد حمزه زاده در نشست خبری دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری در جمع اصحاب رسانه استان گفت: هدف اصلی سازمان UNWT از ثبت روستا های گردشگری در جهان که روستا کندوان استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان روستای گردشگری در جهان انتخاب شد تبدیل گردشگری به محرک توسعه روستایی و ایجاد رفاه برای مناطق روستایی است.

وی ادامه داد: نمایشگاه در فضای ۱۱ هزار متر مربع است که ۱۰ هزار متر مربع فصای سر پوشیده و ۱ هزار متر مربع فضای باز نمایشگاهی است و لذا در این خصوص از ۲۷ استان نیز هنرمندان حوزه صنایع دستی در نمایشگاه امسال حضور پیدا کرده اند که ۲۲۵ غرفه شامل حوزه صنایع دستی و ۵۰ غرفه نیز شامل حوزه گردشگری در نمایشگاه امسال میباشد.

حمزه زاده اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر فعال و هنرمند صنایع دستی در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند که دارای پروانه فعالیت از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند و لذا بیش از ۸۵ نوع رشته صنایع دستی نیز در استان توسط هنرمندان صنایع دستی انجام و آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵ نوع از هنر های سنتی در استان متأسفانه به دست فراموشی سپرده شده بودند که خوشبختانه با برنامه های در نظر گرفته در حال احیای دوباره این هنر های سنتی در سطح استان هستیم و لذا شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش نیز در جهان ثبت شده که امیدواریم با انجام اقدامات صحیح در این عرصه شاهد پیشرفت های بسیار زیادی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اذعان کرد: در استان آذربایجان شرقی ۱۰۷ پروزه در حال ساخت با حجم اعتبار ۳۵ هزار میلیارد تومان وجود دارد که در حال اجرا شدن است که ۱۰ درصد از حجم کل سرمایه گذاری های کشور مربوط به استان آذربایجان شرقی است که در حال انجام است که این اقدامات موجب شده تا استان آذربایجان شرقی رتبه سوم کشوری را بعد از استان های خراسان و تهران در سطح کشور کسب کند.

حمزه زاده در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در این خصوص انجام گرفته شاهد پیشرفت ها و دستاورد های بسیار مهم و اساسی در این عرصه باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار