نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز:

استاد شهریار نابغه معاصر شعر و ادب ایران اسلامی است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز استاد شهریار را نابغه معاصر شعر و ادب ایران اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استاد شهریار نابغه معاصر شعر و ادب ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم در همایش روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: شهریار شعر ایران زمین در جایی ایستاده که تشیّع و ایرانی بودن را به مصاحب دو رکن یک چهره فرهنگی با خود دارد.

وی ادامه داد: استاد شهریار آن قله بلند ادب فارسی است که غزل را به زیباترین نمود سرود و قصیده را حکیمانه پاس داشته است و لذا از سوی دیگر استاد شهریار با سرودن شاهکار های زیبا در دو زبان فارسی و ترکی آذری نشان داده است که آذربایجان همواره جزء جدا نشدنی و سر حلقه فرهنگ و هنر ایران است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز اظهار کرد: بدون تردید سید محمدحسین بهجت تبریزی نابغه معاصر شعر و ادب ایران اسلامی و آیینه تمام نمای فرهنگ و هویت اصیل ایرانی است چرا که استاد شهریار واقعا شخصیتی منحصر بفرد است که هر انسان منصفی با هر نگرشی به جامعیت استاد شهریار اشتعار پیش از انقلاب و تسلط او بر ادبیات کلاسیک و پدید آوردن سبک ها و شیوه های جدید در شعر را می پذیرد.

وی اذعان کرد: استاد شهریار از نظر مردمی بودن، سخامت زبان، محتوا، کیفیت، زیستن با انقلاب و دفاع مقدس نمونه بی نظیری بوده است که با تصویر گرایی خوب و با یک روش نوین مکتب و راهی ایجاد کرد و به محبوبیت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان تصریح کرد: امید است با برنامه هایی که در خصوص بزرگداشت مقام استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی طراحی شده شاهد بهترین رویداد ها در این عرصه باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار