معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اعزام ۱۲ هزار و ۵۰۰ زیارت‌اولی در تابستان به مشهد مقدس

برنامه فراگیر پرورشی به مدارس ابلاغ می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، جزئیات اجرای برنامه فراگیر پرورشی به مدارس را توضیح داد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۱۲ هزار و ۵۰۰ زیارت‌اولی در تابستان به مشهد مقدس

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ اصغر باقرزاده در همایش هم‌اندیشی ستاد ملی هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید‌باهنر برگزار شد، صحبت خود را با قرائت حدیثی از امام رضا(ع) آغاز کرد و درباره برنامه‌های این معاونت در تابستان گفت: با همت شما عزیزان، تابستان امسال موتور پرورشی به حرکت افتاد در تابستان امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ زیارت‌اولی اعزام داشتیم، هدایت تحصیلی بیش از یک‌ میلیون دانش‌آموز انجام شد و دانش‌آموزان با آگاهی، رشته خود را انتخاب کردند همچنین در تابستانی که گذشت بیش از ۳۰ هزار پایگاه تابستانی برپا شد.

وی افزود: زیارت اربعین امسال بی‌نظیر بود و بیش از ۸۰ موکب مرزی در ایران، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان برپا شد همچنین در مسیر هم موکب و اسکان زائران برقرار بود. برای اولین باز مجوز رسمی اعزام‌ها صادر شد و بیش از ۶ هزار دانش‌آموز از این طریق به زیارت مشرف شدند. مسابقات قرآن در کرمانشاه و خراسان رضوی با شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز برگزار شد و اختتامیه مسابقات فرهنگی هنری امید فردا در اوایل مهر برگزار می‌شود.

باقرزاده گفت: اتفاق مهم این است که به کمک بسیج و شهرداری، اردوهای یک‌روزه برگزار شد؛ ۳۰۰ هزار نفر در تابستان در اردوی یک‌روزه شرکت داشتند که این عدد تا پایان سال به ۳ میلیون نفر - روز می‌رسد. تجهیز برخی از اردوگاه‌ها به بازی‌های هیجانی و برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت نیز از جمله برنامه‌ها بوده است.

معاون وزیر بیان کرد: در کنار این برنامه‌های کوتاه‌مدت، امسال برنامه فراگیر پرورشی را ابلاغ می‌کنیم که در این برنامه با هم‌اندیشی و با هدف جلب توجه مدیر به برنامه پرورشی، مشارکت دانش‌آموزان، نقش پررنگ تشکل‌های دانش‌آموزی، رصد و پایش برنامه‌ها، همراه کردن اولیا و جهش برنامه‌ها به کف مدرسه در دستور کار است.

باقرزاده افزود: برنامه‌ها در این راستا با ۵ هدف ایمان، امید، هویت، نشاط، خردورزی و خودمراقبتی ابلاغ می‌شود؛ ذیل هدف ایمان، اقامه نماز جماعت؛ ذیل هدف امید، سفرهای تربیتی؛ ذیل هدف هویت، تشکل‌های دانش‌آموزی؛ ذیل هدف نشاط، مسابقات و جشنواره‌ها و ذیل هدف خردورزی و خودمراقبتی، گفت‌وگو و پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده که به مدارس ابلاغ می‌شود.

وی اشاره کرد: این طرح به نام شهید‌مصطفی صدرزاده مزین شده است و برای هر یک از فعالیت‌های محوری، یک مربی را در نظر می‌گیریم تا تمام مدارس تحت پوشش این برنامه قرار بگیرند. برای این کار، سامانه‌ای را طراحی کردیم تا اطلاعات را ثبت کنیم و پرونده تربیتی مدرسه و دانش‌آموز فراهم شود.

باقرزاده ادامه داد: از مجموعه بسیج و سپاه درخواست داریم در هر یک از این بخش‌ها به ما یاری دهند از مدیران کل آموزش و پرورش هم درخواست داریم به این برنامه تسلط کافی داشته باشند، از تشکل‌های دانش‌آموزی حمایت و مدیر مدرسه را برای اجرای این برنامه توجیه کنند.

وی در پایان خبر داد: از بین ۱۰۷ هزار مدرسه، ۱۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه وارد سامانه نورینو‌ شدند و برای اجرای این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند که در این راستا برای اولین بار ماهانه گزارش وضعیت ۵ محور را در مدارس دنبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار