رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ارتقای شاخص‌های کیفی برنامه‌های آموزشی‌و‌پرورشی در مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بر ارتقای شاخص‌های کیفی برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای شاخص‌های کیفی برنامه‌های آموزشی‌و‌پرورشی در مدارس غیردولتی

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در شورای راهبردی مدیریت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با تاکید بر ارتقای شاخص‌های کیفی برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس، ارزیابی و نظارت جدی بر روند عملکرد و کیفیت برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی را خواستار شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تحلیل مسائل آموزشی و پرورشی به‌ویژه نتایج پایه دوازدهم تحصیلی به ترتیب در استان، منطقه و مدرسه باید مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار کرد: باید در چارچوب برنامه‌ای هدفمند تراز تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف و برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس تحلیل و بررسی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس ما باید به سمتی حرکت کند تا کلاس درس و معلم مرجع اصلی باشد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی در جهت ارتقای کیفیت مطلوب مسائل آموزشی و پرورشی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس و مراکز غیردولتی باید موجبات شکوفایی استعدادها و پویایی دانش‌آموزان فراهم شود.

محمودزاده با اشاره به تخصیص دبیرخانه برای برخی از فعالیت‌ها با هدف توازن موفقیت‌های آموزشی و تربیتی در این سازمان، گفت: پروژه‌محوری و رسیدن به راهکارهای عملیاتی و اجرایی در جهت رسیدن به سیاست‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت در دستور کار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آمادگی لازم جهت بازگشایی مدارس و پروژه مهر، بیان کرد: با تلاش و پیگیری مجدانه بر روند بازگشایی مدارس غیردولتی نظارت می‌شود تا دانش‌آموزان کشورمان با کمترین دغدغه سال تحصیلی جدید و مهری پر امید را آغاز کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی معلمان و تاکید بر رعایت آئین‌نامه اجرایی مدارس، افزود: مدیران مدارس در راستای آشنایی با پدافند غیرعامل و بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان در قالب پروژه مهر و مراسم آغازین سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برنامه‌های خوبی را ترسیم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار