دانش‌آموزان در فضای الکترونیکی همنشین کتاب می‌شوند

تبریز (پانا) - کتابخانه الکترونیکی مدارس استان آذربایجان‌شرقی با عنوان «کاما» با هدف دسترسی آسان و سریع دانش‌آموزان و والدین به کتاب‌های روز دنیا، برای اولین بار در مدرسه فرزانگان ناحیه ۳ تبریز افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در فضای الکترونیکی همنشین کتاب می‌شوند

پروژه کاما اولین کتابخانه الکترونیکی مدارس در ایران است که گامی بسیار بزرگ در افزایش مطالعه و دسترسی آسان و سریع برای علاقمند به کتابخوانی در مدارس برداشته است.

این پروژه در مرحله اول از طریق جست و جوی عنوان، کتاب‌های مختلف را در اختیار دانش‌آموزان، معلمان و اولیا قرار می دهد و با کدگذاری که بر روی کتاب‌های موجود در مدرسه انجام شده، امکان عضویت و بهره مندی از کتاب‌ها نیز فراهم است.

کتابخانه الکترونیکی مدرسه فرزانگان 3 تبریز با همکاری موسسه خیریه رحمت سرای دوستی با هزار و 500 کتاب کار خود را آغاز و قرار است تا چهار هزار عنوان کتاب برسد.

عمده موضوعات ارائه شده در این کتابخانه در حوزه ادبیات، فولکلور و رمان بوده و کتاب های علمی و آموزشی نیز در آن موجود است.

قرار است به زودی تمام عناوین کتاب های موجود به صورت پی دی اف و نیز کتاب صوتی به علاقمندان ارائه شود.

علم، یکی از مولفه‌های اقتدار کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فقیه در آیین افتتاح کتابخانه الکترونیکی مدارس علم را یکی از مولفه‌‌های اقتدار کشور دانست و گفت: کتاب بعنوان منبع علم بسیار ارزشمند است و تلاش برای یادگیری، فهم مطلب و بالا بردن بینش در مرحله اول از طریق مطالعه صورت می‌گیرد.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هرقدر معرفت و شناخت بیشتر باشد، بندگی و عبودیت معنی پیدا می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی ایران امکانات بسیار ارزشمندی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است.

وی ادامه داد: فضای کتاب و کتابخوانی بسیار سالم و آرامش بخش است و مشارکت اولیا برای کیفیت بخشی به امر کتابخوانی ارزش بالایی دارد.

یونس فاتح نیز در این آیین با تاکید بر گسترش امر کتابخوانی از طریق علم روز، مطالعه و پژوهش را بسیار زیربنایی توصیف و بر انجام آن تاکید کرد.

فرماندار تبریز گفت: فضای مجازی و هوش مصنوعی امکانات و دسترسی‌های فوق‌العاده ای را برای ما فراهم کرده و داشتن سواد رسانه و علم بدون تردید از آسیب های جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل حسین زاده نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کتابخانه الکترونیکی مدارس برای اولین بار در کشور در مدرسه دخترانه فرزانگان ناحیه سه تبریز راه‌اندازی می‌شود، گفت: در مراحل بعدی راه‌اندازی این سیستم هوشمند، دسترسی به کتاب‌های مدارس دیگر نیز امکان پذیر خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز به حمایت انجمن اولیا و مربیان از این پروژه اشاره کرد و افزود: براساس تعاملات صورت گرفته، سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز برای ارتقا سیستم همکاری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار