معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مدرسه، خط مقدم و محور نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت مدرسه، خط مقدم و محور نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، خط مقدم و محور نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در دومین روز گردهمایی سراسری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: اقدامات بزرگی در دولت سیزدهم صورت گرفته که به درستی انعکاس داده نشده است که یکی از این اقدامات و اتفاقات خوب، تحول در حوزه مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی است که نیازمند انعکاس فعالیت‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی است تا برنامه‌های آموزشی و تربیتی به نحو مطلوبی منتشر شود.

وی با تاکید بر اقدامات ارزنده سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای انسانی و استانداردسازی‌های معیارهای آموزشی اظهار داشت: آموزش و پرورش، یک نهاد اجتماعی و مردمی است و در رفع نیازهای اساسی جامعه به خوبی نقش ایفا می‌کند.

کاظمی، ارتباط و تعامل بین نظام تعلیم و تربیت و جامعه را ضروری دانست و گفت: رابطه مدرسه، جامعه و خانواده، یک فرآیند تعاملی است و هرچه این تعامل بیشتر اتفاق بیفتد، میزان موفقیت در ارتقای فرهنگی و اجتماعی افزایش خواهد یافت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در آموزش و پرورش تصریح کرد: مردمی‌سازی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است و لذا مشارکت مردم باید گسترده‌تر و در تمامی بخش‌ها و سطوح اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر اینکه در تمام دنیا، حکمرانی آموزش و پرورش دولتی و حاکمیتی است، گفت: تقویت مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌ها باید به شکل جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار