دیه فرزندی که کلاس درس شد

هرمزگان (پانا) - خانواده‌ای بعد از فوت فرزندشان در یک حادثه تصادف، دست به اقدام جالبی زدند که پدر این خانواده از جزئیات حادثه و تصمیم خانواده‌شان می‌گوید.

کد مطلب: ۱۴۷۰۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دیه فرزندی که کلاس درس شد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ آنچه در پیش رو می‌خوانید، کوچکترین اَدای احترامی است که می‌توان به انسانی چنین وارسته انجام داد. میهمان‌نواز است و چشمانش می‌گویند پدری است مهربان، بیش از نیمی از عمرش را کارگری کرده و علی‌رغم قدم‌های بزرگی که از جوانی تاکنون برداشته اما باز هم فروتنانه اصرار دارد که هیچ کار درخوری انجام نداده و اگر قدمی هم در راه کمک به نیازمندی برداشته در برابر لطف خدا هیچ بوده است.

حسن روشن‌کیش، صدای آرامی داشت اما می‌شد خستگی را در آن حدس زد. با این وجود تلاش کرد خستگی‌اش را پشت کلمات شمرده‌شمرده پنهان کند. روزهای سختی را سپری کرده اما می‌گفت: الان آرامش دارم.

2 سالی می‌شود که فرزند خود را از دست داده است. محمد روشن‌کیش وقتی قصد داشت به خانه برگردد تصادف می‌کند.

حسن روشن‌کیش گفت: پسرم همان سر صحنه تصادف، فوت کرد.

محمد روشن‌کیش ۲۸ سال داشت که این اتفاق برایش افتاد. تقریباً 2 سال گذشته وی مانند همه روزهای دیگر وقتی خورشید رنگ غروب به خودش گرفت او هم وسایلش را جمع کرد تا با ماشین راهی خانه شود.

اما جاده، سرنوشت دیگری برایش رقم زد.

حسن روشن‌کیش که خودش ۶۰ سال دارد می گفت: ما خودمان شرایط مالی خوبی نداریم اما شهرمان نیاز به کلاس درس بیشتر دارد.

اما به گفته پسر بزرگتر خانواده ما حتی قبل از این که دادگاه حکمی بدهد تصمیم خودمان را گرفته بودیم.

تصمیم آنها چه بود؟ تصمیمی که شاید در نوع خود بی نظیر باشد.

روشن کیش، پدر مرحوم محمد روشن کیش :گفت برای رضای خدا و بندگان او این عمل خیر را انجام داده ایم و اینکه دانش آموزان فرزندانم محسوب می‌شوند.

از صدای حسن معلوم است با باز تعریف حوادث گذشته متاثر شده است با این وجود ادامه داد در جملات پایانی خودش می‌گفت: ما کار خاصی و نکردیم بلکه وظیفه انسانی خودمان میدانیم؛ این نیکوکار دیه فرزندش را صرف توسعه کلاس درس مدرسه بعثت در روستای «برکه سلطان» کرده تا دانش آموزان این روستا در یک فضای آموزشی مناسب بتوانند مشغول تحصیل شوند.

نمیدانم شاید اگر این کار نمی‌کردم هم باز خدا همین میزان لطف را به من داشت چون من کاری که در برابر محبتها و نعمتهای خدا کرده ام اینقدر ناچیز است که نمیتوانم به حساب آن بگذارم که چون کاری کرده ام نتیجه اش این بوده است؛ این ۱۰۰ در صد لطف خدا بوده است. 

روشن کیش پدر مرحوم محمد روشن کیش :گفت برای رضای خدا و بندگان او این عمل خیر را انجام دادم.

و در این لحظه است که آدمی می‌اندیشد که در این دنیای پر از نامهربانی هنوز هم مردمانی هستند که تنها و تنها برای دل خودشان و آنچه که دین خودشان نسبت به خدای خویش می‌دانند چنین از جان و مال خویش چشم بپوشند و رسیدن به نقطه ای که اینان ایستاده اند امروز به غیر از ایثار روحی بزرگ و بخشایشگر می‌خواهد.

انجام کار خیر ارزشی اخلاقی و معنوی است که به حکم فطرت انسان بسیار والا و ارزشمند بوده و تقریبا در همه ادیان الهی و آسمانی به این کار سفارش شده است.

انجام کار خیر در هر شرایطی و به هر صورتی زمانی که با میل فردی شخص صورت پذیرد و هیچ گونه اجباری در آن نباشد حس بسیار خوبی ایجاد میکند همه ما در زندگی نیازمند حس خوب هستیم. جالب است زمانی که یک شخص به انجام کار خیر مبادرت می ورزد پسندیده بودن این کار به صورت جهانی است. اشخاص خانواده ها جوامع و کشورهای زیادی وجود دارند که به کمک ما نیاز دارند قادر بودن به انجام کار خیر و دریافت حس خوب پاداش کمک کردن به دیگران است.

با کمک کردن به دیگران و حس خوبی که به شما منتقل میشود قطعا شگفت زده خواهید شد. انجام کار خیر اقدامیست که اگر با حوصله بخشندگی و با تمام وجود انجام شود اثرات زیر را برای شخص به همراه خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار