در راستای برنامه‌های علمی و نجوم کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛

کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در جستجوی ریز شهاب سنگ‌ها

بیرجند (پانا)- کودکان ونوجوانان عضو چهار مرکز فرهنگی و هنری کانون استان خراسان جنوبی در قالب گروه «سما» در راستای یک پروژه در جستجوی ریز شهاب سنگ‌ها هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۱۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در جستجوی ریز شهاب سنگ‌ها

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، این پروژه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با ریزشهاب‌سنگ‌ها ، جداسازی، شناسایی و دسته‌بندی آنها و سپس تهیه عکس به کمک گوشی تلفن همراه و ارسال به انجمن نجوم ثاقب گیلان در چهار مرکز کانون استان و با محوریت مرکز فرهنگی و هنری درمیان و به عنوان گروه «سما» به سرپرستی رقیه خلیلی مربی مسئول کانون پرورش فکری شهرستان درمیان دنبال می شود.

گفتنی است؛ در این پروژه که به صورت کشوری و با زمانبندی مشخص در حال برگزاری است اعضای علاقمند در این مراکز که در گروه سنی دوره دوم ابتدایی تا دبیرستان هستند در گروههای ۳ تا ۴ نفری یافته های خود در این مورد را به همراه تصاویر به انجمن نجوم ثاقب گیلان، به عنوان نماینده این شبکه و مجری برگزاری این پروژه و همچنین برگزار کننده دوره های آموزشی وابسته به آن در سطح کشور ارسال می کنند.

این گزارش می افزاید؛ اعضای علاقمندان به شرکت دراین پویش در راستای ترویج علم نجوم و ستاره شناسی فعالیت خود را از ابتدای مرداد آغاز کرده و تا بیستم شهریور فرصت دارند که تصاویر تهیه شده از یافته های خود را به انجمن نجوم ثاقب ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار