در آیین رونمایی کتاب «گریز از سال صفر» مطرح شد:

تعلیق شگفت‌انگیز محتوا نوجوان را تا پایان کتاب با خود همراه می‌کند

تهران (پانا) - فرزانه رحمانی در آیین رونمایی کتاب «گریز از سال صفر» که توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، گفت تعلیق شگفت‌انگیز و جذاب بودن محتوای کتاب یکی از علل همراهی نوجوانان با این کتاب‌هاست.

کد مطلب: ۱۳۹۷۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تعلیق شگفت‌انگیز محتوا نوجوان را تا پایان کتاب با خود همراه می‌کند

این نویسنده ضمن اشاره به آثار تخیلی نویسندگانی چون ژول ورن گفت: اگر پیش‌بینی قربانزاده در این کتاب محقق شود، کار آدم‌ها در آینده بسیار سخت خواهد شد.

حسین قربانزاده خیاوی نیز بابت توجه به موضوع بسیار مهم کتابش تشکر کرد.

رحمانی با تشریح دنیای خلق‌شده توسط قربانزاده در سال ١٧٠٠ اضافه کرد: نویسنده رویارویی جهان با بی‌آبی در این مقطع زمانی را از اردبیل رصد کرده و توضیح داده که در چنین وضعیتی انسان‌ها چگونه با سهمیه‌بندی آب و کمبود اکسیژن مواجه خواهند شد.

رحمانی دو سوم پایان رمان «گریز از سال صفر» را بسیار جذاب توصیف کرد و افزود: به دلیل تعلیق شگفت‌انگیز نویسنده، مخاطب هنگام مطالعه نمی‌تواند این کتاب را کنار بگذارد تا ببیند انسان در نبرد با بی‌آبی و خشکی موفق خواهد شد یا خیر.

وی از انتشار جلد دوم و سوم کتاب «گریز از سال صفر» در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: با توجه به موضوع مهم این رمان انتظار می‌رود که مروجان برای معرفی و تبیین آن تلاش بیشتری داشته باشند تا بچه‌ها به عنوان میراث‌داران محیط زیست از این تجربه استفاده کنند.

«گریز از سال صفر» از مجموعه رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تصویرگری جلد و صفحه‌آرایی محمدعلی عدیلی در ۲۵۲ صفحه به بهای ۵۸ هزار تومان منتشر شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

همه ماسک گذاشتند و از پرندک پایین پریدند. چند نفر از دروازه ساختمان بیرون آمدند و به طرف ما دویدند. کوهنورد من را که کف پرندک دراز به دراز افتاده بودم به طرف در کشویی کشید و انداخت روی دوشش. سلدا و یوسف آمدند پشت سر کوهنورد. یوسف پرسید: «مطمئنی ماسک نیاز نداری؟»

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار