حسین تولایی در رونمایی کتاب «فردا پلاک فرد»:

شعر نوجوان در میان افراد ناشناخته است

تهران (پانا) - حسین تولایی؛ در آیین رونمایی مجموعه شعر خود، «فردا پلاک فرد» که توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، به ناشناخته بودن شعر نوجوان در این بازه زمانی اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شعر نوجوان در میان افراد ناشناخته است

حسین تولایی؛ شاعر، ضمن قدردانی از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به دلیل توجه به کتاب‌های شعر در کنار کتاب‌های داستان بیان کرد: از زمانی که این مجموعه را به اولین ناشر تحویل دادم تا تغییر ناشر و انتشار، 10 سال طول کشید.

در این کتاب که آن را به تهران تقدیم کرده‌ام، شعار نداده‌ام و مشکلات پایتخت را هم نادیده نگرفته‌ام؛ ضمن اینکه از نمادها و نشانه‌های شهری نیز بسیار استفاده کرده‌ام.

انسیه موسویان، شاعر، نویسنده و کارشناس کتاب کودک و نوجوان نیز در این نشست، با بیان این موضوع که اشعار مجموعه «فردا پلاک فرد» در قالب شعر سپید و برای نوجوانان ١٢ سال به بالا سروده شده، گفت: سرودن شعر سپید خوب برای این گروه سنی کار دشواری است و تولایی در این کتاب اشعاری را ارائه داده که در این قالب، مشکل وزن و عروض و قافیه نداشته و دارای موسیقی و تخیل هستند.

موسویان حضور عناصر زندگی معمول و روزمرۀ شهری در شعرهای مجموعۀ «فردا پلاک فرد» را از نکات قابل توجه کتاب دانست و تصریح کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز با عناصر شهری، نکات اخلاقی غیرمستقیم، تلنگر به مخاطب نوجوان، تحریک کنجکاوی و توجه‌دادن وی به مسائلی که از فرط تکرار خالی از جذابیت است، از شاخص های اشعار این مجموعه محسوب می‌شود.

چاپ اول مجموعه «فردا پلاک فرد» شامل ١۵ قطعه شعر حسین تولایی و تصویرگری هما اسحاقی با شمارگان ٢۵٠٠ نسخه در ٢۴ صفحه و قیمت ٢٢ هزار تومان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بازار کتاب عرضه شده است.

در شعر «ملاقات» از مجموعه «فردا پلاک فرد» می‌خوانیم:

پرنده نشست کنار چهارراه

آرام در گوش خیابان گفت:

«می‌فهمم چه می‌کشی!»

خیابان سرفه تلخی کرد

و از پشت میله‌های سفبد عابر پیاده

به بال‌های او خیره شد!

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار