افتتاح دفتر خبرگزاری پانا منطقه ١٣ تهران و تجلیل از دانش‌آموزخبرنگاران پانا

تهران (پانا) - به مناسبت هفته دولت، اتاق خبرگزاری پانا و تجلیل از دانش‌آموزان خبرنگار پانا منطقه در آموزش و پرورش منطقه ۱۳ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دفتر خبرگزاری پانا منطقه ١٣ تهران و تجلیل از دانش‌آموزخبرنگاران پانا

نادر برزگر، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۳، ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران؛ بیان کرد: از دوران جوانی به حوزه رسانه علاقه وافر داشتم، در این حوزه بسیار فعال و با خبرگزاری ها و رسانه های مختلف در ارتباط بودم. از این جهت توانستم به دانش آموزان کمک کرده و از آنها در عرصه‌های مختلف حمایت کنم.

وی افزود: در منطقه ١٣ از ابتدا در حوزه خبرنگاری ما با حضور جدی دانش آموزان رو به رو شدیم. در گذشته، همکاران ما زمینه لازم را برای جذب دانش آموزان علاقمند ایجاد کردند که جای تشکر دارد و در ادامه مدیر سازمان دانش آموزى منطقه نیز به جد پیگیر و به دنبال ارتباط نزدیک و تعامل با بچه های فعال حوزه خبرنگاری بودند. سال گذشته ما در حوزه خبری یکی از مناطق موفق بوده ایم و آن هم به همت دانش آموزان عزیز است‌ که به این شکل همت و پیگیری داشته اند.

وی در خصوص اهمیت فعالیت در رسانه گفت: واقعیت امر این است که در حوزه رسانه و بخش اطلاع رسانی، ظرفیت بسیاری داریم و از طرف دیگر رسانه یعنی مخاطب و آموزش و پروش به دلیل ارتباط با طیف وسیعی از جامعه و موضوعات مختلف با سایر سازمان ها متفاوت است، از این جهت هم ارزش دارد و هم ضرورت دارد که نظام تعلیم و تربیت به حوزه رسانه اهمیت بیشتری بدهد. از طرف دیگر رویدادهایی که در آموزش و پرورش اتفاق می افتد با بسیارى از مراکز دیگر قابل قیاس نیست، به عنوان مثال در مراکز دیگر شاید در حوزه کاری خودشان در هفته ۴ رویداد اتفاق بیفتد، اما در آموزش و پروش منطقه ۱۳ که ما ۱۶۰ مدرسه داریم روزانه ۱۶۰ رویداد اتفاق مختلف می افتد.

برزگر در ادامه بیان کرد: قرار گرفتن تمام این موارد کنار هم نشان دهنده ضرورت حوزه رسانه و بحث خبر در آموزش و پرورش و اهمیت آن است. الحمدالله دوستانی که در سال های قبل این ضرورت را درک کردند مجموعه خبرگزاری پانا را شکل دادند و این فکر و کار بسیار خوبی بوده و نیاز به پشتیبانی دارد.

معاون پرورشى منطقه١٣ افزود: درست است که می گوییم هر مدرسه حداقل یک خبرنگار ولی سازماندهی این موضوع نیاز به همت، پیگیری و همراهی و همکاری مدیران دارد تا هویت حوزه خبرنگاری شکل بگیرد. در این راستا سال گذشته سعی کردیم دانش آموزان را تجهیز کنیم.

وی ادامه داد: امروز حضور دانش آموزان را در جلسات مختلف داریم و سعی کردیم که با کاور خبرنگارى و به شکل رسمی حاضر شوند که هویت یابی نیز اتفاق بیافتد. بحثی که به تثبیت هویت کمک می کند، موضوع فضای فیزیکی است و قرار دادن یک مکان به نام حوزه خبرنگارى است تا بتوانیم کارهای مربوطه را در آنجا انجام دهیم. با توجه به پیگیری های مسئول پاناى منطقه و ظرفیت موجود؛ کار را از دو هفته پیش آغاز کردیم و با حضور عباس کیوانلو سرپرست سازمان دانش آموزی شهر تهران، دفتر پانا منطقه ۱۳ را به مناسبت هفته دولت افتتاح مى کنیم تا بسترى برای دانش آموزان باشد تا بتوانند در کنار یکدیگر کار کنند.

وی در خصوص جذب خبرنگار دانش آموزان جدید گفت: حتما بعد از این جلسه و قبل از آغاز مهرماه فراخوان خواهیم داد و دوستانی که علاقمند به این حوزه هستند را جذب خواهیم کرد تا امسال هم بتوانیم مانند سال های گذشته در حوزه خبرنگاری فعال شویم.

وی گفت: همچنین به دانش آموزان گفته ام که همه‌ این شرایط نقطه عطفی برای شماست و شما می توانید از الان حتی به صورت موضوعی خبرها را کار کنید. همچنین تمام خبرها و رویدادهای مدارس، محلات و ... را که بسیار زیاد است منتشر کنیم و تمام این ها یک فرصت است که باید از همه آنها بهترین بهره را برد.

برزگر در خصوص رسالت های آموزش و پرورش بیان کرد: به این موضوع اعتقاد داریم که اگر آموزش و پرورش ما پنج رسالت دارد، شاید یکی از مهم ترین موارد آن است که زمینه را برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان فراهم کرده تا در مسیر رشد آنها موثر واقع شود. خبرگزاری پانا یکی از آن بسترهایی است که دانش آموز با علاقمندی وارد این مجموعه می شود و از این افراد یک نفر در حوزه رسانه یک خبرنگار موفق شود ما رسالتمان را انجام داده و به وظیفه خودمان عمل کرده ایم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ از دانش آموزان خواست تا مطالبه گر باشند و در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، حتما رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم. این جمله اهمیت فضای مجازی را نشان می دهد و باید این جمله را دانش آموز خبرنگاران سرمشق خود قرار داده و تا حد امکان و به بهترین شکل ممکن در این زمینه فعالیت کنیم.

دانش آموز خبرنگار: مهرنوش مهبد مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار