کتاب «با سفیران دهه ۶۰» رونمایی شد

تهران (پانا) - مراسم رونمایی از کتاب «با سفیران دهه 60» و همچنین پوستر «پویش کتاب‌زی» با حضور امیر تجلی‌نیا، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «با سفیران دهه ۶۰» رونمایی شد

امیر تجلی‌نیا در این مراسم گفت: جا دارد از معماران حوزه امور تربیتی کشور به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر یاد کنیم.

وی با اشاره به جمله‌ای از شهید‌رجایی با این مضمون که «مربیان، زمانی با انبیا هم‌صف و با امام عادل هم‌ردیف هستند که آموزش را از محتوای تزکیه پُر کنند‌» اظهار کرد: خودم با جنس مربیان تربیتی زندگی کرده‌ام و می‌دانم که کار مربیان تربیتی بسیار اثربخش است.

تجلی‌نیا با بیان اینکه تولید کتاب با سفران دهه 60 کار خیلی ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: این کتاب نه به شکل یک کار بلکه باید عملیاتی شود و نسل جوان بتوانند از محتوای آن استفاده کنند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، تربیت را کار پیچیده‌ای دانست و گفت: معلم بعد از ۳۰ سال کار و کسب تجربه، تازه معلم می‌شود و با توجه به اینکه محتوای این کتاب از خاطرات مربیان تربیتی دهه 60 است امیدواریم به شکل مطلوبی از آن برای آموزش و انتقال دانش به مربیان جوان استفاده شود.

مطالعه کتاب مانند گذراندن یک دوره ضمن خدمت است

سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز با اشاره به مطالعه کتاب با سفیران دهه 60 گفت: به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ حوزه پرورشی و تربیتی، یک دوره ضمن خدمت برای من بود. چرا که نکات ارزنده و آموزشی دارد و به‌‌عنوان معاون در برنامه‌های مدرسه می‌توانستم از آن استفاده کنم.

وی با بیان اینکه پس از مطالعه کتاب، ایده‌ای برای تبیین، ترویج و تبلیغ بیشتر آن به ذهن‌مان رسید، افزود: در نهایت با برگزاری جلسات متعدد همفکری به یک سلسله‌نشست‌های جمعی رسیدیم که مربیان و معاونان پرورشی این کتاب را بخوانند و تشویق به استفاده از محتوای کتاب شوند.

کار برای انقلاب، خسته شدن ندارد

رحیم مخدومی شربیانی، یکی از مربیان پرورشی دهه 60 و از یادگاران دفاع مقدس گفت: ‌همه مربیان پرورشی دهه ۶۰ ‌اکنون بازنشسته شده‌اند اما باز هم در وسط صحنه هستند و کار می‌کنند. برخی قلم به دست هستند، برخی همچنان در جامعه معلمی می‌کنند و برخی دیگر هم در حوزه نویسندگی و مربیگری و سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

‌وی افزود: در دهه 60 برای معلمی با عشق و علاقه می‌آمدند و با وجود اینکه تعداد زیادی شغل با حقوق‌های بالا هم بود اما شغل معلمی را انتخاب می‌کردند و امروز هم این نگاه در این معلمان جاری و ساری است و با عشق و علاقه به معلمی می‌آیند.

مخدومی شربیانی تاکید کرد: دانش‌آموزان امروز نیازمندتر از دانش‌آموزان دهه 60 هستند و نیاز به مربیان دلسوز و آگاه دارند و به همین دلیل تجارب مربیان دیروز به مربیان امروز باید انتقال داده شود.

مربیان باید خلاقیت و برنامه‌ریزی داشته باشند

اکرم منشاد، یکی دیگر از مربیان پرورشی دهه 60 گفت: امروز همان دهه ۶۰ است و باید به نسل جدید یاد بدهیم و انتقال دهیم که در زمان جنگ و دهه ۶۰ چه کارهایی انجام شد.

وی با بیان اینکه 2 سال کرونا داشتیم و از آن ضربه خوردیم، اظهار کرد: اما امروز حضور داریم و خلاقیت باید داشته باشیم و به بچه‌ها آموزش دهیم. وقتی خلاقیت باشد کارها پیش می‌رود.

منشاد خاطرنشان کرد: توصیه من به نسل جوان این است که گذشته سرخ داریم اما به آینده سبز باید خیلی امیدوار باشیم. توصیه دوم این است که کسی که برنامه‌ریزی نداشته باشد، طبق فرمایش حضرت علی(ع) بی‌چیز است. بنابراین باید برنامه داشته باشیم چون برنامه‌ریزی، خودانضباطی می‌آورد و این خیلی مهم است.

این مربی ‌تصریح کرد: مربی باید سلاح در دست داشته باشد. البته سلاح به معنی امکانات نیست بلکه حتما به‌دنبال علم باشید که علم، نور است و راه را باز می‌کند.

ولایت‌پذیری از بارزترین ویژگی‌های دولت شهید‌رجایی بود

قاسم فصیحی، یکی دیگر از مربیان تربیتی دهه 60 با بیان خاطراتی از آن دوران گفت: دولت شهید‌رجایی چند ویژگی داشت که شعار نبودند بلکه عملیاتی بودند.

وی با بیان اینکه بارزترین ویژگی دولت شهید‌رجایی، ولایت‌پذیری و اطاعت از امام بود، افزود: ساده‌زیستی، کار جهادی، پرتلاش بودن و مردمی بودن نیز از دیگر ویژگی‌های دولت شهید‌رجایی بود.

کتاب «با سفیران دهه 60» نوشته شعله جهانگیری شامل خاطرات مربیان تربیتی دهه 60 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار