سازمان دانش‌آموزی بهترین بستر برای تحقق دانش‌آموز باوری است

ارومیه (پانا) – مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، سازمان دانش آموزی را بهترین بستر برای تحقق دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی بهترین بستر برای تحقق دانش‌آموز باوری است

علی مطهری در آیین گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی که در سالن معلم سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی برگزار شد، دانش آموز باوری را یکی از رسالت‌های مهم این سازمان دانست و گفت: سند تحول بنیادین دارای ساحت‌های تربیتی 6 گانه است که مدرسه و معلم محور و رکن تحول هستند، دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری با محوریت مدرسه نتیجه و ثمره این تحول است که سازمان دانش آموزی بهترین بستر برای تحقق این مهم است.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی با بخش‌های مختلف خود ازجمله خبرگزاری پانا، مجلس دانش آموزی، پیشتازان و شوراهای دانش آموزی و ... با جدیت و برنامه ریزی مناسب به دنبال توسعه، تحقق و فرهنگ سازی موضوع دانش آموز باوری و دانش آموزی یاوری و  است که موفقیت های خوبی نیز در این زمینه به دست آورده است.

مطهری شناسایی استعداهای دانش آموزان در بعدهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: هر دانش آموز دارای یک و یا چندین استعداد در زمینه‌های مختلف است که نظام آموزشی کشور استعدادهای مختلف در زمینه علمی و آموزشی را شناسایی کرده و پرورش می‌دهد اما استعدادهای دانش آموزان در بعدهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به طور جدی توسط بعد پرورشی نظام تعلیم و تربیت شناسایی و شکوفا می شوند.

وی در این رابطه گفت: سازمان دانش آموزی دقیقا در این مرحله از تربیت دانش آموزان وارد عمل شده و مسیر را برای رشد دانش‌آموزان در زمینه‌های حس مسئولیت پذیری، افزایش اعتماد به نفس، نقش دهی و نقش پذیری، شناسایی استعدادها و ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های سخنوری، برقراری ارتباط های دو و چند سویه، لیدر بودن در جمع‌های رسمی و غیر رسمی، ارتباط با مسئولین و ... برنامه ریزی های لازم را انجام می دهد که سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی با یک برنامه ریزی هدفمند به خوبی در مسیر گام برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های مرتبط با تشکیلات و سازمان دانش آموزی باعث تربیت افرادی خودساخته در جامعه می‌شود، دانش‌آموزان در هنگام رویارویی با مشکلات با هم می‌نشینند، با هم می‌اندیشند و با هم راهکار پیدا می‌کنند، این موضوع بدین معنا است که توجه کلاس درس و دانش آموزی باوری و نقش دهی به دانش آموزان در روند فعالیت‌های مدرسه راه حل مقابله با آسیب های اجتماعی است.

مطهری افزود: متولیان معاونت پرورشی آموزش و پرورش باید تمهیدات لازم برای حضور هر دانش آموز در یک تشکل و نقش مرتبط اجتماعی را فراهم آورند، سازمان دانش آموزی هم باید لیدر و جریان ساز این مسیر باشد تا در نهایت به موضوع حیات طیبه مورد اشاره در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برسیم.

در پایان این مراسم از مربیان منتخب مناطق 24 گانه، دانش آموز خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا و نمایندگان مجامع مجلس دانش آموزی و پیشتازان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار