دهقان در تشریح لایحه حفاظت از داده‌های شخصی مطرح کرد؛

انتظام‌بخشی سکوها و حمایت از حقوق کاربران در پلتفرم‌های ایرانی

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی با قانون گزارشگران فساد تداخل ندارد

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه لایحه حفاظت از داده‌های شخصی با قانون گزارشگران فساد تداخل ندارد، گفت با تصویب این لایحه شاهد انتظام‌بخشی سکوها و حمایت از حقوق کاربران در پلتفرم‌های ایرانی خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۴۷۳۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
انتظام‌بخشی سکوها و حمایت از حقوق کاربران در پلتفرم‌های ایرانی

محمد دهقان در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی»، اظهار کرد: «ما باید امنیت کاربران فعال در سکوهای ایرانی را تضمین کنیم و این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست. در این زمینه قانون جامعی نداشتیم که با ابتکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لایحه‌‌ مناسبی تنظیم شد و سپس ما جلسه‌ای سه روزه به‌صورت فشرده برگزار کردیم و این لایحه مصوب شد و ان‌شاءالله به‌زودی در دولت نیز تصویب خواهد شد.»

وی افزود: «محور این لایحه این است که از داده‌های شخصی افراد حمایت شود و ضمانت اجرایی برای مقابله با کسانی که داده‌های شخصی افراد را افشا می‌کنند و موجب ضرر و زیان می‌شوند، در نظر گرفته شد.»

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بیان کرد: «در این لایحه یک انتظام‌بخشی به سکوها و پردازشگران صورت گرفت. همچنین بستری برای پیشرفت کشور و نوآوری‌های حوزه فناوری پیش‌بینی شد.»

وی با بیان اینکه قانون حمایت از گزارشگران فساد متفاوت با این لایحه است، گفت: «این لایحه مربوط به داده‌های شخصی افراد و زندگی خصوصی آنهاست. داده‌های شخصی افراد نباید در فضای مجازی منتشر شود و ضرر و زیانی به کسی وارد شود. افراد باید از ثبت‌نام در پلتفرم‌ها و سکوها اطمینان خاطر داشته باشند.»

دهقان خاطرنشان کرد: «یک کار خوب با کارشناسان مختلف حوزه فنی، اطلاعاتی و حقوقی انجام شده و امیدواریم به‌زودی در دولت به تصویب برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار