گردهمایی ویژه معاونین پرورشی و تربیت بدنی استان خراسان رضوی با حضور مهمانان ویژه

مشهد (پانا)- گردهمایی ویژه معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق ۴۷گانه استان خراسان رضوی با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون امور زیارت استاندار خراسان رضوی، به مدت دو روز در اردوگاه تربیتی ثامن‌الحجج علیه السلام مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی ویژه معاونین پرورشی و تربیت بدنی استان خراسان رضوی با حضور مهمانان ویژه

در مقدمه این گردهمایی علی مهدوی خواه به آموزش سامانه نورینو برای معاونین پرورشی پرداخت ودر ادامه به تبیین و تشریح برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی پرداخت و تاکید کرد که مبنای عمل مدارس استان خراسان رضوی در سال تحصیلی جدید، این برنامه می باشد.

حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی وامور زیارت استانداری خراسان رضوی ضمن شرکت در این مراسم و تعریف خاطرات و فضایل شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران جنگ، به تفسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و گفت: شما مجاهدان عرصه اعتقاد و اخلاق هستید و حاج قاسم های امور فرهنگی هستید اما در امور فرهنگی باید توجه داشت که راه رهروان را نروید زیرا رهروان نسبت ‌اقتضائات زمانه خود دست به کار زده اند و شما نیز باید نسبت به اقتضائات زمانه خود نسبت به عمل اقدام کنید همچنین باید حجمه ها و حمله های دشمن را از همه سو مهندسی کنیم تا دیگر مانند اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اتفاق نیفتد و باید بدانیم امروز جریان تعلیم و تربیت باهمه خوبی ها و اهمیت ها یک میدان نبرد است .

در ادامه این مراسم محمد مهدی حسین پور رئیس اداره هنری آموزش و پرورش بیان کرد: نگاه وزارت آموزش و پرورش این است که کانون های غیر فعال به مناطق فعال شهر منتقل شوند. همچنین ما بایستی اعلام کنیم بحث فعال سازی حوزه کتاب را در کانون ها در دست داریم و قرار است پایلوت استانی کانون های تبیین در چند محل برگزار کنیم.

در ادامه این گردهمایی اسماعیل اصغر زاده رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بحث هم افزایی در امور نماز بسیار مهم است، از این جهت که تمامی نهاد های داخلی آموزش و پرورش و خارجی مانند امام جمعه ها بر این امر تاکید دارند و باید معاونین پرورشی توجه داشته باشند که از ظرفیت طلبه ها و گروه های جهادی به طور مثبت استفاده کنند؛ همچنین در سال آینده مدیران باید زنگ نماز را به طور شایسته برگزار کنند چرا که این امر از طرف وزارت مورد تاکید است.

همچنین مرتضی سبزیکاران رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: امسال از معاونین پرورشی درخواست می کنیم، بر روی انتخاب و انتصاب معاونین پرورشی مدارس تفکر و توجه بیشتری داشته باشند. وی ادامه داد: تراز نیروی پرورشی به این زودی باز نمی شود و انتخاب رشته کنکور فقط از طریق سامانه نورینو مجاز است.

حجت رضا زاده ریاست سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی نیز در این گردهمایی بیان کرد: مربی و معاونین مدارس بایستی بدانند که نخ های تسبیح و فرمانده های تربیتی مدرسه هستند، و این بیانگر مسئولیت و وظیفه ای خطیر بر گردن شما است.

رضازاده ادامه داد: من معتقدم آموزش وپرورش دو خلأ دارد؛ یکی فضای مجازی است که سکان دار و متولی ندارد و دیگری در آمد زایی و استقلال اقتصادی است که با اطمینان می‌توانم بگویم سازمان دانش آموزی با داشتن ابزاری قدرتمند به نام پانا می‌تواند ترمیم دهنده این خلأ ها باشد.

در ادامه این گردهمایی محمد علایی، رئیس انتشارات ضریح آفتاب به تشریح فعالیت های این مجموعه پرداخت و گفت: کار ما در انتشارات ضریح آفتاب بر دو محور است، یک کتاب و دیگری نوشت افزار که قیمت مناسب آن برای فرهنگیان مزیتی قابل ذکر است.

گروه خبری: امیرعلی مقدم، احد غایتی، پارسا محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار