در جلسه دانش‌آموزان با معاون استاندار صورت پذیرفت:

‌دغدغه‌های دانش‌آموزی از زبان دانش‌آموزان

مشهد (پانا) - دانش‌آموزان مشهدی در نشست هم‌اندیشی با معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی به بحث و بررسی مسائل مرتبط با آموزش و پرورش پرداختند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
‌دغدغه‌های دانش‌آموزی از زبان دانش‌آموزان

دانش‌آموزان تشکل‌های دانش‌آموزی ناحیه 4 مشهد مقدس در جلسه‌ برگزار شده با حضور مسئولان استانی، نکات مهم خود را برای بهبود و ارتقای سیستم آموزشی مطرح کردند. در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید و به دعوت حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زیارت استانداری برگزار شد، دانش آموزان با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به مسئولان، سعی در بهبود شرایط آموزشی داشتند.

در این جلسه، مواردی مانند تقویت آموزش‌های انقلابی اسلامی، ترویج فرهنگ صحیح ایرانی اسلامی در بین نوجوانان، برگزاری منظم مراسمات فرهنگی، تدریس صحیح و دقیق تمامی کتب آموزشی، تقویت بال پرورشی مدارس و ایجاد عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین، تبیین‌ تفکر بسیجی و تشکیلاتی در دانش‌آموزان نیز مورد توجه قرار گرفت.

دانش‌آموزان در ادامه‌ راه‌حل‌های خود برای بهبود و پیشرفت وضعیت پرورشی در استان را بیان کردند. این راه‌حل‌ها شامل تقویت جهاد تبیین و ابزار رسانه، تقویت و تبلیغ تشکلات دانش‌آموزی و انگیزه‌سازی در امورات پرورشی به جهت حضور و استمرار فعالیت دانش‌آموزان بود.

نماینده دانش‌آموزان دبیرستان شاهد شهید‌شیرودی ناحیه ۴ به اظهار نظر پرداخت و گفت: در مدارس که نوجوانان ما در این سن به دنبال الگو هستند در صورتی که ‌ما آن‌ها را با الگو‌های درست و بزرگ کشور خود آشنا نکنیم دیگر نباید توقع داشته باشیم الگو‌های دروغین غرب سکان‌دار ذهن و فکر دانش‌آموزان‌مان نشوند.

در ادامه نماینده دانش‌آموزان دبیرستان معارف اسلامی امام رضا(ع) نیز نکات و دغدغه‌های موجود در فضای آموزشی و پرورشی در سطح مدارس را اینگونه بیان کرد: امروز نباید بگذاریم که پرورش بخشی اضافه شده و تحمیل شده به آموزش تلقی شود و باید به همان اندازه که به اصل مهم آموزش اهمیت داده می‌شود به اصل مهم پرورش نیز اهمیت داده شود؛ تا زمانی که دانش‌آموز فعال پرورشی ما نداند که فعالیت‌های وی چه تاثیری در آینده دانشگاهی و شغلی او دارد نمیتوان توقع استمرار و ماندگاری وی در این عرصه را داشته باشیم، ما بایستی حداقل در دانشگاه فرهنگیان خود که معماران آینده کشورمان را در آن پرورش می‌دهیم سعی به جذب دانش‌آموزان فعال فرهنگی داشته باشیم، و مسیر را برای آنها جهت ورود به این عرصه راحت‌تر سازیم که هم آنها تماماً مسیر پرورش را برای خود اصل بشمارند و هم کشور در آینده معلمان و مربیان با اصالت و پرورش‌یافته‌ای داشته باشد‌.

در حاشیه این مراسم نکات دیگری از قبیل حمل و نقل دانش‌آموزان، عدالت آموزشی و افزایش کیفیت آموزش در مدارس مطرح شد.

در پایان حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ضمن تشکر از حضور و صحبت‌های ارزشمند دانش‌آموزان اظهار کرد: علاوه بر پیگیری استانداری، شما دانش‌آموزان هم که از قدرت انتقاد و انتقال مشکلات برخوردارید، به پیگیری این دغدغه‌ها بپردازید و مسئولین مربوطه را متقاعد به پیگیری ‌و با اراده و نیروی جوانانه خود، این مشکلات را حل کنید‌ و بدانید که ما قطعاً در کنارتان هستیم.

وی افزود: شما دانش‌آموزان باید امیدآفرین باشید و با وجود ابراز دغدغه‌ها و مشکلات، از نکات مثبت و رخدادهای خوب، که کم نیستند، تبلیغ کنید تا امیدآفرینی را به واقعیت تبدیل کنید.

وی در ادامه به نام شهیدی که اسمش بر مدرسه‌ای ثبت شده است اشاره کرد و گفت: شهیدی که نام یکی از مدارس ناحیه چهار مشهد است، یعنی شهید آقاسی‌زاده؛ دارای سرگذشت و زندگی‌نامه‌ای خارق‌العاده است، و ما بایستی بدانیم که او در مسیر آزادی ملتش از خود گذشتگی کرد. حال شما دانش‌آموزانی که به لطف خون این شهدا در این مدارس تحصیل می‌کنید، باید در مسیر فرهنگ‌سازی از‌خود‌گذشتگی کنید.

وی ادامه داد: اگر بزرگترها به شما می‌گویند نمی‌شود، شما نشان‌شان دهید که می‌شود. چرا که شما توانا هستید.

دانش‌آموز خبرنگار پانا: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار