برگزاری نشست معاون استاندار خراسان رضوی با تشکل‌های دانش‌آموزی نیشابور‌

نیشابور (پانا) - نشست هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی نیشابور با معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی‌ در ساختمان فرمانداری شهرستان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست معاون استاندار خراسان رضوی با تشکل‌های دانش‌آموزی نیشابور‌

در ابتدای این نشست صمیمانه، مهدی دونده، معاون استاندار و فرماندار شهرستان نیشابور به نقش پررنگ تشکل های دانش‌آموزی در مراسمات و برنامه های سازمان های مختلف اشاره کرد و گفت: تشکل های دانش آموزی سهم چشم گیری در تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی دارند، دانش آموزان باید نحوه مواجهه با محیط پیرامون مدرسه و مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی را بیاموزند و این مهم تنها با نقش سپاری به دانش‌آموزان در مناسبت های مختلف انجام می‌شود.

در ادامه نمایندگان تشکل های دانش آموزی ضمن معرفی خود، به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی نیشابور گزارشی از اردوی طلایه داران و هیئت های دانش آموزی داد و مسئله گسترش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و فضاسازی های شهر در مناسبت های مختلف در مدارس را مطرح کرد.

نماینده بسیج دانش آموزی نیشابور با بیان اینکه این تشکل وارد عرصه های مختلف فرهنگی و رسانه ای با رویکرد جهاد تبیین شده است، توضیحی درخصوص برگزاری همایش های دختران و پسران شهید سلیمانی و همچنین تشکیل رسانه ربدان با هدف افزایش کیفیت تولیدات رسانه ای با محوریت گام دوم انقلاب ارائه کرد.

سید امیر ارسلان درودی، نخبه نیشابوری و دارنده مقام اول جهان در برنامه نویسی به عنوان نماینده نخبگان شهرستان بیان کرد با وجود جوانان و نوجوانان نخبه نیشابور، این شهر پتانسیل تاسیس اولین مرکز طراحی های هوش مصنوعی در کشور را دارد.

نحوه برگزاری مراسمات مذهبی و نماز جماعت در مدارس، استعدادیابی دانش آموزان، تشکیل فضای مناسب گفتگو و بحث نوجوانان انقلابی در سطح شهر، مشکلات ساختمانی دبیرستان ماندگار حکیم عمرخیام نیشابوری، اوقات فراغت دانش آموزان، و استفاده از ظرفیت رسانه ای پانا برای دانش آموز خبرنگاران پانا از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی نیشابور، بازدید بیش از 10 هزار دانش آموز نیشابوری از کنگره ملی شهدا، فعالیت هیئت های دانش آموزی و هئیت فرهنگیان، نشست های مستمر بصیرتی سیاسی و اردوهای هدفمند را از افتخارات حوزه پرورشی نیشابور دانست و اظهار کرد: هرساله 2 هزار دانش آموز به مجموعه دانش آموزی ما افزوده می‌شود و در همین راستا نیاز است در خصوص کارگیری اراضی شهرستان برای ساخت فضاهای آموزشی تمهیداتی اندیشیده شود.

در پایان، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ضمن تشکر از صحبت های دانش آموزان تصریح کرد: تمامی مطالب مطرح شده نیازمند رسیدگی، پیگیری دانش آموزان و نیز اقدام است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به 36 هزار دانش آموز شهید انقلابی، گفت: قدر و منزلت دانش آموز را باید خود دانش آموز بداند. این دانش آموزان ایمان و اعتقاد خودشان را به اسلام و انقلاب در عمل نشان داده اند، در واقع میدان های جنگ، محل نقش آفرینی دانش آموزان بوده است.

وی ادامه داد: حال شما با پیشنهاد، ابتکار و خلاقیت در حوزه‌های مختلف باید راه شهدا را ادامه دهید، شما سازندگان امروز و فردا هستید و بدانید که اگر امروز را نتوانید بسازید فردایی وجود ندارد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطر نشان کرد: زندگی شهدا برای ما لازم و سازنده است، مثلا شهید احمدرضا احمدی، رتبه یک کنکور تجربی را با 4 سال درس خواندن در جبهه ها به دست آورد، یا شهید مهران(علی) بلورچی که مدتی پس از کسب رتبه 5 کنکور ریاضی و تحصیل در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف، مدال شهادت را به گردن آویخت.

دانش‌ آموز خبرنگار: شیما محمدیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار