معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

عضویت دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی اجباری نیست

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد عضویت در هیچ گونه از تشکل‌های دانش‌آموزی اجباری نیست.

کد مطلب: ۱۴۳۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
عضویت دانش‌آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی اجباری نیست

علی مهدوی خواه در حاشیه مراسم افتتاحیه استانی یاریگران زندگی و طرح همکاری خانه و مدرسه بیان کرد: یکی از اهداف اصلی یاریگران زندگی این است که دانش آموزان در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانمندی خود و مهارت های لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: یکی از این مهارت ها، مهارت نه گفتن است که متاسفانه بنابر عدم رعایت همین مسئله می بینیم که آسیب های اجتماعی در مدارس در حال گسترش است.

مهدوی خواه در ادامه متذکر شد: رسانه های غربی نقش بسیار موثری در رشد آسیب های اجتماعی مدارس دارند و تنها هدف آنها سودجویی است که ما هم به دنبال برگزاری طرح هایی هستیم که بتوانیم با این سودجویی ها مقابله کنیم.

وی افزود: از جمله آسیب هایی که در زمینه آسیب های اجتماعی در مدارس در حال شیوع است می توان از مصرف مواد مخدر، پرخاشگری، آسیب های فضای مجازی و .. نام برد. مخاطب اصلی این مشکلات دانش آموزان هستند. در واقع یاریگران زندگی به دنبال این است که با استفاده از خود دانش آموزان و تشکل های دانش آموزی و بهره گیری از کمک های والدین و معلمان، هویت، خودباوری و اعتماد به نفس را در دانش آموز تقویت کند و امیدواریم با اجرای این قبیل طرح ها شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس و جامعه باشیم.

مهدوی خواه در ادامه افزود: برگزاری این طرح می بایست در تمامی مدارس اجرا شود و نقش دانش آموزان یاریگر در خانه و خانواده این است که توجه خانواده ها به این گونه مسائل جلب شود و بتوان بسیاری از مشکلات را در کانون خانواده حل کرد. ما به دنبال این هستیم که این بهره گیری در سه گام طی شود اعم از گام اول حساس سازی، گام دوم آگاه سازی و گام سوم فعال سازی انجام شود.

وی در خصوص گام های شناسایی آسیب اجتماعی افزود: در گام اول حساس سازی در قالبی همچون طرح یاریگران زندگی انجام می شود و در گام دوم آگاه سازی در قالب برنامه ها و محتواهای انجام شده و در گام آخر فعال سازی خود دانش آموزان در قالب تشکل های دانش آموزی به صورت فعالانه راهنمایی هایی را انجام دهند و دوستانشان را به مرحله خودمراقبتی برسانند.

مهدوی خواه از استقبال دانش آموزان در این طرح بیان کرد: خوشبختانه از اول سال تحصیلی تا الان شور و حرارت فعالیت های پرورشی در مدارس بیشتر شده و ما از این بابت بسیار خرسند هستیم و امیدواریم به واسطه دیگر مسئولین استقبال دانش آموزان از طرح یاریگران نیز بیشتر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هیچ گونه ضرورتی در قبال دانش آموزان نداریم که هر دانش آموز در هر یک از تشکل ها و فعالیت های پرورشی عضو باشد ما صرفا به دنبال این هستیم که دانش آموز را تشویق و ترغیب کنیم و اطلاع دهیم برای چنین طرح هایی عضو شوید.

مهدوی خواه در پایان متذکر شد: عضویت در تشکل ها باعث احساس هویت، امیدواری و نشاط دانش آموزان می شود، ما فقط از مدیران درخواست کردیم که نوید و اطلاع رسانی هایی در قبال این چنین تشکل ها به دانش آموزان داشته باشند و اینکه اجباری در عضویت همگانی دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی نداریم.

دانش آموز خبرنگار:محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار