معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تشریح کرد:

جزییات اجرای برنامه دانش‌‌آموزی «میدان ۱۴۰۲» در خراسان رضوی

باید زمینه‌های میدان‌داری برای نسل جوان و نوجوان فراهم شود

مشهد (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت در حال حاضر در فضای جنگی و شناختی حضور داریم و باید از تجربیات افرادی که در این عرصه حضور فعال داشتند استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۴۳۹۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جزییات اجرای برنامه دانش‌‌آموزی «میدان ۱۴۰۲» در خراسان رضوی

علی مهدی‌خواه در حاشیه نشست خبری میدان ۱۴۰۲ با موضوع بزرگترین عملیات میدانی جهاد تبیین دانش آموزان استان اظهار کرد: در زمان ۸ سال دفاع مقدس جوانان جنگ را مدیریت کردند و اکنون نیز بعد ۴۵ سال دانش آموزان به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید زمینه را برای به میدان آمدن جوانان و نوجوانان فراهم کرد افزود: این‌ها سرمایه‌های گرانبهایی هستند که باید به آنان اجازه دهیم عهده‌دار نقش‌آفرینی در مسئولیت‌های جدی جامعه باشند؛ چرا که آنان دارای اذهان قوی و سرشار از استعداد بالا هستند.

وی ادامه داد: اکنون باید تمرین کنیم تا جایی که می‌توانیم عرصه را برای دانش‌آموزان باز کنیم و بر اساس بیانیه گام دوم به جوانان و نوجوانان میدان دهیم، امید است اصحاب رسانه و سایر دستگاه‌ها کمک کنند و زمینه‌های میدان‌داری برای نسل جوان و نوجوان فراهم شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: در طرح میدان ۱۴۰۲ قرار است دانش‌آموزان در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی گرد هم بیایند در این راستا ۲۰ هزار دانش‌آموز به عنوان فرمانده این طرح ثبت نام خواهند کرد و هر یک عهده‌دار روایت پیشرفت و جهاد تبیین برای ۵۰ نفر در موقعیت کلاس، محله، مسجد و منزل خواهند بود.

مهدوی‌خواه بیان کرد: پیش‌بینی ما این است با اجرای این طرح، حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان را با پیشرفت‌های کشور آشنا کنیم، ابلاغیه تشکیل این قرارگاه از سوی استاندار صادر خواهد شد. همچنین قرارگاه‌های شهرستان هم با ابلاغ فرمانداری‌ها تشکیل و نشست‌های خبری در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: قرارگاه دانش‌آموزی هم حوزه اندیشه‌ورزی و پیشبرد این طرح را مدیریت می‌کند و هم مسئولیت بررسی و تایید دانش‌آموزان و تولید آثار را عهده‌دار است به این ترتیب دانش‌آموزان به آثار دسترسی دارند و طی فرآیندی مورد ارزیابی و تایید قرار خواهند داد و این‌ها در ادامه بازنشر خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: این‌ها کمک خواهد کرد دستاوردهای کشور تبیین شود. علاوه بر این برگزاری اردوی راهیان پیشرفت نیز در دستور کار است که با همت دستگاه‌ها و نهادهای استان این اتفاق مبارک رقم خورده و شاهد برگزاری هرچه پررنگ‌تر اردوی راهیان پیشرفت به ویژه بعد از امتحانات خواهیم بود. این اردوها به مقصد شهرک‌های صنعتی و مکان‌هایی که نشان‌دهنده پیشرفت است، انجام خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: زهرا زراعتکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار