مراسم افتتاحیه استانی یاریگران زندگی و طرح همکاری خانه و مدرسه

مشهد (پانا) - مراسم افتتاحیه استانی یاریگران زندگی و طرح خانه و مدرسه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سو مصرف مواد مخدر با میزبانی ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مراسم افتتاحیه استانی یاریگران زندگی و طرح همکاری خانه و مدرسه

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه استانی یاریگران زندگی و طرح خانه و مدرسه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سو مصرف مواد مخدر افزود: موضوع مواد مخدر در بحث آسیب‌های اجتماعی، یک مشکل جهانی است.

وحید اشرفی افزود: ما قصد داریم این طرح را در چند حوزه خانواده، مدرسه، محلات، کار و کارگری اجرا کنیم و حدود ۴ سال است که این طرح را شروع کرده ایم تا در سنین زیر ۱۸ سال از مصرف مواد مخدر پیشگیری کنیم، چرا که اگر در این سنین کنترل نشود در سنین بالاتر دچار مشکل خواهیم شد.

اشرفی در ادامه اظهار کرد: هر سوالی که برای دانش آموزان پیش می‌آید به جای پرسیدن از والدین‌، آن را از گوگل می‌یابند‌، بهترین مشاورین‌ برای دانش آموزان پدرومادر و مربیان و مسئولین در مدارس هستند که دانش آموزان با کمک و راهنمایی از آنان می‌توانند راه درست را از نادرست تشخیص دهند.


علی مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: طرح یاریگران زندگی یک طرح دانش آموز محور است.

مهدوی خواه بیان کرد: سابقه و تجربه این طرح ثابت کرده است که میتواند در راستای اهداف بزرگتر ثابت قدم و موفق باشد و دانش آموزان نقش موثری را نشان دهند.

وی ادامه داد: گروهی از دانش آموزان مسئولیت کاری را بر عهده میگیرند که بر محور سلامت روان قرار دارد و این اقدام را قطعا ما حمایت میکنیم و به این نتیجه می رسیم که این دانش آموز توانایی انجام این کار و مسئولیت را دارد و باید میدان را فراهم آوریم.

مهدوی خواه در ادامه اظهار کرد: هدف از آیین افتتاحیه یاریگران زندگی این است که دانش آموزان را در حوزه آسیب های اجتماعی به خصوص بحث مبارزه با مواد مخدر مصون و توانمند کند.


رمضانعلی مسعودی نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 در ادامه اظهار کرد: در بحث یاریگران زندگی، موضوع اصلی ما پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر و پیشگیری از مواد مخدر است.

مسعودی نژاد افزود: بخش پیشگیری از سو استفاده مواد مخدر، اقدامات زیادی در آموزش و پرورش می‌تواند انجام دهد اعم از آشنایی دانش آموزان با مسائل و مشکلات مواد مخدر که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سرنوشت دانش آموزان و پیشگیری از مواد مخدر داشته باشد.

وی در خصوص اهمیت موضوع پیشگیری از گرایش به مواد مخدر افزود: ما باید دانش آموزان را از لحاظ خوشتن پنداری تقویت کنیم و به جایی برسانیم که این خودمراقبتی تقویت شود و بتوانند از خودشان مراقبت کنند و شرایط را در جامعه به روش سفیران سلامت و سفیران پیشگیری از آسیب های اجتماعی رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار