موضوع مواد مخدر در بحث آسیب‌های اجتماعی یک مشکل جهانی است

مشهد (پانا‌) - جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی‌ در مراسم افتتاحیه استانی طرح یاریگران زندگی و آغاز طرح همکاری خانه و مدرسه گفت‌ موضوع مواد مخدر در بحث آسیب‌های اجتماعی، یک مشکل جهانی است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
موضوع مواد مخدر در بحث آسیب‌های اجتماعی یک مشکل جهانی است

وحید اشرفی گفت: بیش از ۲۴۰ میلیون نفر در دنیا درگیر این بلای خانمان‌سوز هستند و کشور ما نیز از این مقوله جدا نیست و حدود ۵ درصد از جمعیت کشوردرگیراین مشکل هستند.

او عنوان کرد: اگرچه جای امیدواری است که ۹۵ درصد مردم کشور با مواد مخدر درگیر نیستند وستادهم طرح یاریگران زندگی را ارائه داد.

اشرفی افزود: ما قصد داریم این طرح را در چند حوزه خانواده، مدرسه، محلات،کاروکارگری اجرا کنیم و حدود ۴ سال است که این طرح را شروع و در سنین زیر ۱۸ سال مصرف مواد مخدر راپیشگیری می کنیم و اگر در این سنین کنترل نشد در سنین بالاتر دچار مشکل خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که اکنون افتاده است این است که هر سوالی که برای دانش آموزان پیش می‌آید به جای پرسیدن از والدین‌، آن را از گوگل می‌یابند‌، بهترین مشاورین‌ برای دانش آموزان پدرومادر و مربیان و مسئولین در مدارس هستند که دانش آموزان با کمک و راهنمایی از آنان می‌توانند راه درست را از نادرست تشخیص دهند.

خبرنگار پانا: سنا مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار