معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی :

طرح یاریگران زندگی یک طرح دانش آموزمحور است

مشهد (پانا) - مراسم افتتاحیه استانی یاریگران زندگی و طرح خانه و مدرسه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوءمصرف مواد مخدر با حضور معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در فرهنگسرای مصلی نژاد این ناحیه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح یاریگران زندگی یک طرح دانش آموزمحور است

علی مهدوی‌خواه‌ معاون‌ پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه استانی یاریگران زندگی و طرح همکاری خانه و مدرسه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سو مصرف مواد مخدر افزود‌: در مجموعه آموزش و پرورش اگر بخواهیم اتفاقی رخ دهد و آن اتفاق نمایشی نباشد و جریان‌ساز باشد باید به دست دانش‌آموز انجام شود‌.

وی ادامه داد‌: گروهی از دانش‌آموزان مسئولیت کاری را بر عهده می‌گیرند که بر محور سلامت روان قرار دارد و این اقدام را قطعا ما حمایت می‌کنیم و به این نتیجه می‌رسیم که این دانش‌آموز توانایی انجام این کار و مسئولیت را دارد و باید میدان را فراهم آوریم‌.

مهدوی‌خواه در ادامه اظهار کرد‌: هدف از آیین افتتاحیه یاریگران زندگی این است که دانش‌آموزان را در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص بحث مبارزه با مواد مخدر مصون و توانمند کند‌.

مهدوی‌خواه در ادامه متذکر شد‌: سابقه و تجربه این طرح ثابت کرده است که می‌تواند در راستای اهداف بزرگتر ثابت قدم و موفق باشد و دانش آموزان نقش موثری را نشان دهند.

وی افزود‌: ما باید همت و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم تا این طرح در تمام مدارس اجرا شود چون معتقدیم خطر در کمین همه بچه‌ها قرار دارد و این طرح لازم الاجرا است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد‌: مسئله آسیب‌های اجتماعی مورد مخاطب تمامی مقاطع تحصیلی است و قابل تذکر است که مدیران مدارس با درک این موضوع به دنبال اجرای چنین طرح‌هایی باشند و ما هم اقدامات مدارس را رصد و مدارس قوی‌تر را مورد تقدیر و حمایت قرار می‌دهیم‌.

وی متذکر شد‌: ما می‌دانیم که خطر آسیب‌های اجتماعی در کمین دانش‌آموزان ما است و ما انکار هم نمی‌کنیم بلکه باید همه ارگان‌های مربوطه پای کار بیایند و با کمک یکدیگر بتوانیم این طرح و این جریان را در کل استان فراگیر کنیم‌.

مهدوی‌خواه در پایان تصریح کرد‌: این طرح باید به صورت یک جریان مستمر انجام گیرد و پیگیری‌ها و رصد‌های لازم انجام می‌‌شود. این طرح باعث می‌شود که اولا هم دانش‌آموزانی که در این زمینه مبتلا شدند را شناسایی کنیم و ثانیا یکسری آمادگی پیشگیری‌هایی در این حوزه داشته باشیم و مهارت نه گفتن هم مسئله مهمی است در این اصل که مورد توجه قرار گرفته است‌.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار