مسئول امتحانات آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد:

باید به سمت آزمون‌های عملکردی رفت

کرج (پانا) - مسئول امتحانات اداره آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد، معتقد است که برای سنجش شایستگی‌ها باید به آزمون‌های عملکردی روی آورد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
باید به سمت آزمون‌های عملکردی رفت

محمدحسین اخی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «امتحانات خردادماه سال تحصیلی 1403-1402 در تمام پایه‌های دهم ، یازدهم و دوازدهم رشته‌های نظری به‌صورت نهایی برگزار می‌شود و آزمون نهایی در 2 حوزه خواهران و برادران که حوزه برادران در آموزشگاه شهدای دانش‌آموز و حوزه خواهران در آموزشگاه حضرت زهرا(س) سالن ورزشی امام علی(ع) برگزار می‌شود.»

وی افزود: «با توجه به اتمام ثبت‌نام دانش‌آموزان و داوطلبان آزاد و افراد متقاضی ترمیم نمره و ایجاد سابقه، پیش‌بینی می‌شود امسال 1250 نفر شرکت‌کننده در آزمون نهایی داشته باشیم.»

اخی اشاره کرد: «طبق تاکیدات مقام عالی وزارت و رئیس شورای آموزش و پرورش استان و استاندار البرز، جلسات متعددی در سطح ستاد عالی آزمون استان البرز، شورای آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد و ستاد عالی آزمون شهرستان و مدیران مدارس متوسطه اول و دوم برگزار کردیم که توصیه‌های لازم در خصوص برگزاری هرچه بهتر آزمون نهایی در جلسات ارائه شد است.»

وی در خصوص ساعات و روزهای برگزاری آزمون گفت: «آزمون نهایی طبق برنامه‌های امتحانات انجام می‌شود و فرآیند آزمون پایه دوازدهم و یازدهم از ساعت ۷ صبح و آزمون راس ساعت ۷:۳٠ شروع می‌شود. همچنین فرآیند آزمون پایه دهم ساعت ۱٠ و آزمون ساعت ۱٠:۳٠ شروع می‌شود. دانش‌آموزان و داوطلبان باید قبل از ساعت ۷:۲٠ در  جلسه امتحان حاضر باشند و جهت ورود به سالن جلسه آزمون فقط کارت ورود به جلسه و خودکار همراه خود داشته باشند.»

مسئول امتحانات آموزش و پرورش شهرستان اشتهارد خاطرنشان کرد: «جهت جلوگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان مقرر شد پروتکل‌های امنیتی در خصوص برگزاری هرچه بهتر امتحانات تهیه شود. در سالن‌های محل آزمون، دوربین‌های مدارس بسته نصب شده و در بدو ورود دانش‌آموزان و داوطلبان توسط همکاران حفاظت آزمون، بازدید بدنی انجام می‌شود.»

وی ادامه داد: « سنجش‌های ملی معمولا به شکل نمونه آماری انجام و عملکرد نظام آموزشی بر اساس نتایج آن سنجیده می‌شود. امسال تصمیم بر آن شد آزمون‌ها در دوره اول متوسطه (نهم) و پایه ششم بر مبنای سنجش شایستگی‌ها صورت گیرد. بنابراین باید به سمت آزمون‌های عملکردی برویم و برای این کار نیاز بود تغییری در شیوه‌های ارزشیابی به صورت هماهنگ رخ دهد تا به آزمون‌های داخلی هم سرایت کند. لذا تصمیم گرفته شد آزمون‌های هماهنگی برگزار شود تا به واسطه آن در گام بعدی توانمندسازی معلم و دانش‌آموز اتفاق بیفتد.»

مسئول امتحانات آموزش و پرورش اشتهارد افزود: «به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده و تلاش‌های خود اصلا استرسی نداشته باشند و از اولیا هم تقاضامندیم با توجه به ایام امتحانات در حد امکان از رفتن به مسافرت‌ها و میهمانی‌های غیرضرور خودداری کنند تا فرزندان بدون هیچ دغدغه‌ای سر موقع در امتحانات خود حاضر باشند و بتوانیم با همکاری و همدلی هم این دوره از آزمون‌ها را با کیفیت هرچه بهتر برگزار کنیم.»

دانش‌آ‌موز خبرنگار: سارا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار