مدیر آموزش و‌پرورش منطقه ۱۹ تهران:

کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی مدارس، مطالبه مقام معظم رهبری است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی ۱۴۰۲ عنوان کرد کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی مدارس، مطالبه مقام معظم رهبری است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی مدارس، مطالبه مقام معظم رهبری است

حبیب اله قربانی مهر در این مراسم که با شعار "تربیت بدون توقف"؛ برگزار شده بود به اهمیت و نقش فعالیت های اوقات فراغت تابستان در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان هم فرصت است هم تهدید؛ با پیش بینی و برنامه ریزی اصولی و دقیق می توان تابستان را به فرصتی برای تربیت و کشف استعدادهای ناب دانش آموزان تبدیل کرد.

وی ادامه داد: اگر برای اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان برنامه ریزی نشود؛ تربیت تعطیل خواهد شد و تعطیل شدن تربیت دانش آموز یعنی تهدید.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ با بیان اینکه کیفیت بخشی فعالیت های پرورشی و تربیتی مدارس، مطالبه مقام معظم رهبری است؛ افزود: هدف پایگاه های اوقات فراغت صرفاً آموزش فعالیت های هنری، ورزشی و تفریحی نیست، بلکه هدف اصلی این پایگاه ها، کشف استعدادها، آموزش مهارت های زندگی، رشد فردی و اجتماعی دانش آموزان و تقویت فرهنگ کار گروهی است.

پایگاه های اوقات فراغت می تواند بستری مناسب برای مشارکت داوطلبانه مردم و اولیای دانش آموزان را فراهم نماید

قربانی مهر در ادامه خطاب به اولیای دانش آموزان گفت: شما اولیای محترم می توانید آگاهانه در نقش هدایت گر، برنامه و فعالیت های اوقات فراغت فرزندتان را با توجه به علایق و توانمندیهایش تدبیر و نظارت کنید.

وی با بیان اینکه مسئولیت ما در آموزش و پرورش اجرای ماموریت های سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: یکی از ماموریت های اصلی سند تحول بنیادین، تلفیق فعالیت های مدرسه، منزل، مسجد و محله است؛ به گونه ای که مدرسه به کانون تربیتی محله تبدیل شود و در فعالیت های اوقات فراغت تابستان پیوند بین محله، مدرسه، مسجد و خانواده پررنگ تر شود.

قربانی مهر در پایان به مردمی سازی آموزش و پرورش به عنوان یکی دیگر از از ماموریت های اصلی سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: پایگاه های اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی مدارس می تواند بستری مناسب برای مشارکت داوطلبانه مردم و اولیای دانش آموزان را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار