بانوی بوشهری رکورددار اهدای خون در استان شد

بوشهر (پانا) - معلم بازنشسته بوشهری، با گروه خونی A- با بیش از ۱۰۰ بار اهدای خون کرده و رکورددار اهدای خون استان بوشهراست .

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بانوی بوشهری رکورددار اهدای خون در استان شد

۲۴ خرداد یا ۱۴ ژوئن در تقویم جهانی به نام "روز جهانی اهداکنندگان خون" ثبت شده است تا فرصتی برای انتقال مفاهیم ارزشمند فداکاری، وفاداری و ایثارگری به جامعه باشد، باید از این رهگذر، قدردان کسانی بود که با نیت نجات جان بیماران، به صف داوطلبان اهدای خون درآمده‌اند.

نسرین اولیا، بانوی بوشهری اهداکننده مستمر خون، از فرهنگیان بازنشسته‌ تاکنون بیش از صد بار خون اهدا کرده و رکوردار اهدای خون مستمر بانوان در استان بوشهر است.

اولیا بانوی رکورددار اهدای خون در استان بوشهر اظهار کرد: تاریخ دقیق اولین اهدای خون را به‌خاطر ندارم، اما سالهای اول خدمت پس از تدریس در نقاط روستایی و انتقال به مرکز استان برای اولین‌بار با حضور تیم انتقال خون در «مدرسه رازی» بوشهر این کار را انجام دادم، در آن زمان تصور دقیقی از بحث اهدای خون و مزایای آن نداشتم، وقتی برای نخستین بار خون اهدا کردم، حس خوبی داشتم و تکرار آن برایم بسیار خوشایند بود، زیرا شنیده بودم که با این کار جان سه نفر نجات پیدا می‌کند.

اولیا افزود: هر بار برای اهدای خون تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه که رشته تجربی بودند را به همراه خودم با هدف آشنایی با محیط انتقال خون به آنجا می‌بردم.

اولیا گفت: دوست دارم تا ۶۵ سالگی که حداکثر سن مجاز خون دهی است، به این کار خداپسندانه اقدام کنم.

اولیا تصریح کرد: برخی سالها سه‌بار خون اهدا می‌کردم، اما اینکار را به کسی توصیه نمی‌کنم چون استاندار اهدای خون برای خانم‌ها ۲ بار در سال است. برخی بانوان فکر می کنند اگر خون بدهند، مشکلاتی مثل کم خونی پیدا می‌کنند در صورتی که با فراگیری نکات بدون دغدغه می‌توانند به این کار اقدام کنند.

وی گفت: تا زنده هستم می‌خواهم این کار را انجام دهم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار