نیاز به اهدای خون امری دایمی است

بوشهر(پانا)_مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت اهدا کنندگان با هر مراجعه به پایگاههای انتقال خون می توانند جان یک تا سه بیمار را نجات دهند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نیاز به اهدای خون امری دایمی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر ، نرگس عبیدی افزود: در استان بوشهر چهار پایگاه ثابت اهداء خون در شهرهای بوشهر ،برازجان ، گناوه و دیلم داریم که پایگاه های بوشهر و کنگان پس از افطار نیز تا ساعت 12 شب پذیرای اهدا کنندگان است .
وی گفت: در حال حاضر ذخایر خون استان مناسب بوده و پاسخگوی نیاز بیماران و مراجعه کنندگان مستمر است، اما نیاز به اهداء خون نیز امری دائمی است.
عبیدی با بیان اینکه به تمام گروه های خونی به خصوص گروه های خونی منفی نیاز است اضافه کرد : اهدا کنندگان باهر مراجعه خود می توانند جان یک تا سه بیمار را نجات دهند زیرا از فرآورده های خونی پلاکت ،پلاسما و گلبول قرمز برداشت می شود .
وی گفت: خون دریافتی برای بیماران تالاسمی ،هموفیلی ،با نوان در حین زایمان ،افرادی که در اثر سانحه یا تصادف دچار خونریزی می شوند و بیماران در حال درمان سرطانی استفاده می شود.
عبیدی افزود: مراجعه کنندگان مرد نسبت به اهدا کنندگان زن بیشتر است و علت آن هم ترس بانوان از ضعف در حین اهدا خون است در حالی که قبل از اهدا از اهدا کننده پرسشگری می شود و در صورت کمبود یا کم خونی خون دریافت نمی شود.
وی گفت: در زمان روزه داری هم اهدا خون مشکلی برای روزه دار به وجود نمی آورد زیرا مغز استخوان خون از دست رفته را تامین می کند اما برای آن عده از روزه دارانی که در روز به علت مشغله یا ضعف شرایط اهدا خون ندارند پایگاه های بوشهر و کنگان بعد از افطار نیز آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار