امیر حسینی در گفتگو با پانا:

هر سال نمی شود عدم نتیجه‌گیری والیبال را به جوان‌گرایی ربط داد

باید در پست پاسور پشتوانه سازی کنیم/تیم ملی در هفته اول انتظارات را برآورده نکرد

تهران (پانا) - پاسور اسبق تیم ملی والیبال ایران معتقد است نباید هر سال نتیجه نگرفتن تیم را به جوان‌گرایی ربط داد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
هر سال نمی شود عدم نتیجه‌گیری والیبال را به جوان‌گرایی ربط داد

امیر حسینی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها گفت:«هفته اپل ازنظر شکل بازی، واقعاً من نمایش خوبی از تیم ملی ندیدم. آن توقعی که از تیم می‌رفت، واقعاً نبود و دور از انتظار ظاهر شدیم. رقبای آن‌چنان دشواری هم در هفته اول نداشتیم و باید خیلی بهتر کار می‌کردیم. امیدوارم که در هفته‌های بعدی بتوانند جبران کنند. اما خیلی از مسائل دست‌به‌دست هم داد تا نتوانیم آن‌طور که باید باشیم. اول اینکه تیم ما خیلی جوان شده و کم‌تجربه است. موردی که باید موشکافی شود. بالاخره به بازیکنان جوان میدان دادن تاوان دارد. ما هم تاوان اشتباهات آن‌ها راداریم می‌دهیم تا آبدیده شوند.»

وی ادامه داد:«مثل همیشه در شروع تورنمنت‌ها خوب نبودیم. این مشکلی است که همیشه همراه تیم ملی بوده است. متأسفانه مهم‌ترین مسئله این است که بازیکنان ما تا شروع لیگ ملت‌ها از مسابقه رسمی دور بودند. سه ماه و نیم قبل لیگ ما تمام شد و این بچه‌ها همه در حال تمرین بودند. زود تمام شدن لیگ ما معضل است. اما تمام بازیکنان تیم‌های دیگر تازه از لیگ‌هایی که در آن فعالیت می‌کنند،برگشتند. ما در هیچ دوره‌ای هفته اول خوب نبودیم.»

پاسور اسبق تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد:«بازیکنان شهداب یزد هم که در مسابقات آسیایی بودند، دیر به تیم ملحق شدند. شما اگر به تمام تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها نگاه کنید بازی‌های تدارکاتی آن‌چنانی نداشتند و بازیکنانشان تازه از مسابقات لیگ آمدند. اما تیم ملی ما اولین تیمی بود که تمریناتش را زودتر از بقیه شروع کرد. بازیکنی که ۳ ماه فقط تمرین کند، از والیبال زده می‌شود. نمی‌توانم بگویم که چینش مربی مشکل داشت. چون من کنار تیم و بچه‌ها نیستم و شرایط آن‌ها را نمی‌دانم. حتماً آن‌هایی که در ترکیب بودند، جزو بهترین نفرات بودند.»

امیر حسینی گفت:«اینکه در مسابقات مختلف هدف و برنامه فدراسیون و کادرفنی چه چیزی است را خودشان می‌دانند و من خبر ندارم. اما با شما موافقم که نمی‌شود هرسال جوان‌گرایی کرد و عدم نتیجه‌گیری والیبال را به جوان‌گرایی ربط داد. هیچ‌کدام از تیم‌های صاحب سبک دنیا هرسال پوست‌اندازی و جوان‌گرایی نمی‌کنند. جوان‌گرایی و پوست‌اندازی هم رسمی دارد و نمی‌شود به‌یک‌باره همه را بیرون کرد و نفرات جدید آورد. باید جوان‌ها آرام‌آرام به بدنه تیم اضافه شوند و در کنار باتجربه‌ها بازی کنند تا آبدیده شوند. بازیکن جوان باید کنار چند بازیکن باتجربه بازی کند تا هم در شرایط سخت بتواند از تجاربشان استفاده کند و هم زندگی کردن یاد بگیرد.»

وی تأکید کرد: «من به آینده این تیم امیدوارم و انشالله روز به روز بهتر می‌شود. اگر انتقاد یا گلایه‌ای داریم، باید طرف مثبت آن را بگوییم. دست‌به‌دست هم دهیم تا والیبال ما از این مرحله عبور کند. نظر شخصی من این است که ما باید ۲، ۳ تیم داشته باشیم. مثل تمام تیم‌های بزرگ دنیا. تیم‌های جوانان و نوجوانان ما بازیکنان بااستعداد و خیلی خوبی دارند که می‌توانند آرام‌آرام به بدنه تیم بزرگسالان اضافه شوند. ما به‌خصوص در پست پاسور دچار مشکل هستیم. باید یکی دو پاسور جوان را به اردو اضافه کنند تا یک‌دفعه این پست خالی نشود. الان با رفتن مهدوی و معروف هنوز نتوانستیم جایگزینی برای آن‌ها بسازیم.»

پاسور اسبق تیم ملی والیبال افزود: «تیم ما همیشه مقابل تیم‌های بزرگ بهتر و منسجم‌تر بازی می‌کند. در هفته دوم می‌توانیم بهتر بازی کنیم. تیم هم هماهنگ‌تر و هم روان‌تر بازی خواهد کرد. اما معتقدم باید ازلحاظ انگیزشی و تمرکز بهتر و قوی‌تر بازی کنیم. فدراسیون باید به این نتیجه برسد که در تیم ملی فقط کادر فنی نیست. باید یک روانشناس خبره هم کنار تیم باشد تا در چنین مواقعی به کمک بچه‌ها بیاید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار