فرهاد نظری افشار: تیم ملی والیبال در رنکینگ جهانی عقب نیفتد

تهران (پانا) - ملی‌پوش سابق والیبال ایران گفت خیلی ضعف‌ها در تیم ما دیده می‌شد و قطعا تیم ملی در هفته دوم هماهنگ‌تر و بهتر می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فرهاد نظری افشار: تیم ملی والیبال در رنکینگ جهانی عقب نیفتد

به گزارش ایسنا، فرهاد نظری افشار درباره‌ی مهمترین نکاتی که تیم ملی والیبال ایران برای هفته دوم لیگ ملت‌ها باید مورد توجه قرار دهد، بیان کرد: بحث رفع کردن ایرادات الان خیلی دیر است. الان می‌توانند بیشتر هماهنگ شوند و شاید روی نقاط ضعف و قوت حریفان کار کنند. کار بدنسازی و هماهنگی بچه‌ها را خیلی دیر شروع کردند. مربیان خارجی دیر به تیم ملحق شدند از جمله بدنساز تیم. بدنساز باید بهتر و بیشتر بدن بچه‌ها را می شناخت تا آنها را در شرایط آرمانی قرار دهد.

*خیلی ضعف‌ها در تیم ما دیده می‌شد

وی با اشاره به عملکرد تیم ایران در هفته اول لیگ ملت ها گفت: در ابتدای هفته اول بازی سختی را با ژاپن داشتیم. همه می‌دانستند که بازی سختی خواهد بود و زمانی که ما می‌دانیم راه دشواری داریم باید برایش برنامه داشته باشیم و تمرینات سخت را انجام داده باشیم. خیلی ضعف‌ها از جمله حمایت از مهاجم، دریافت و تعویض در تیم ما دیده می‌شد. ما بازیکنان خوبی داریم اما نظرم بر این است، بازیکن هر چند خیلی خوب باشد اما وقتی میادین بین‌المللی ندیده و در هیچ تورنمنتی نبوده است، زود است که در بازی دشواری مانند ژاپن از او استفاده کنند و بعد اواسط گیم بخواهند همین بازیکن را تعویض کنند. هماهنگ نبودن ما از بازی با ژاپن آغاز شد و با سد ژاپن روبرو شدیم که خیلی خوب بازی کردند.

*باید از لحاظ انگیزشی و روانی با بچه‌ها کار شود

نظری افشار افزود: بازی دوم مقابل لهستان را 3 بر 2 واگذار کردیم در حالی که لهستان مهره‌های اصلی خود را نداشت. از این رو بهترین فرصت برای ما بود که پیروز شویم. شب گذشته لیست 14 نفره لهستان را دیدم و تمام مهره‌های اصلی خود را آورده است و الان خیلی سخت می‌توان شکستش داد. در بازی سوم چین را شکست دادیم و در بازی با اسلوونی نیز خیلی از لحاظ دریافت و ریکاوری دچار مشکل بودیم. ما ورزشکاران می‌دانیم زمانی که بدن خسته است اما ذهن قوی و آماده داشته باشیم، ذهنمان تا مقطعی بدن خسته را حمایت می کند. بنابراین باید از لحاظ انگیزشی، روحی و روانی بیشتر با بچه‌ها کار شود. باید پاداش‌هایی در نظر بگیرند تا انگیزه‌سازی شود. همچنین بچه ها نیز باید بدانند نماینده ملت هستند و امید همه به این است که آنها خوش بدرخشند. مردم پیگیر والیبال هستند و از اتفاقات خوبی که برای بچه ها بیفتد، خوشحال می‌شوند.

*کاش تیم ملی بازی‌های تدارکاتی بیشتری انجام می‌داد

ملی‌پوش سابق والیبال با اشاره به درپیش بودن هفته دوم لیگ ملت‌ها تاکید کرد: بازی‌های هفته اول به نوعی حکم بازی تدارکاتی را داشت. کاش بازی‌های تدارکاتی بیشتری انجام می‌دادیم تا کادرفنی به ترکیب ثابتی دست پیدا می‌کرد. در این صورت نقاط ضعف را پوشش می‌دادند و نقاط قوت را تقویت می‌کردند. اگر زمانی هم در مسابقات گیر می‌کردند دست به تعویض می‌زدند. به هر حال هفته اول گذشته است و در هفته دوم برای بازیکنان آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم کادرفنی و بازیکنان ما شرایطی ایجاد کنند که در اوج آمادگی باشند.

*کارمان در هفته دوم سخت‌تر است

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند تیم ایران در هفته دو هماهنگ‌تر باشد؟ تصریح کرد: قطعا هماهنگ‌تر و بهتر می‌شود. باز هم می‌گویم کاش بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشتیم و در این صورت مطمئن بودم تعداد پیروزی‌های ما در هفته اول بیشتر می‌شد. الان کار ما خیلی سخت‌تر است و فاصله بیشتری با رقیبان داریم. امیدوارم بازیکنان هماهنگی بیشتری پیدا کنند و در اوج باشند تا از رنکینگ جهانی عقب نمانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار