در گفت‌وگو با پانا:

بهنام محمودی: نباید اجازه دهیم والیبال ما به ۱۰ سال قبل برگردد

توقع داریم والیبال ۴، ۵ برد در لیگ ملت‌ها بیاورد/ امسال شرایط سختی داریم/ لیگ ملت‌ها اولویت ما نیست

تهران (پانا) - پیشکسوت والیبال ایران معتقد است که نباید اجازه داد تا این رشته به ده، پانزده سال قبل برگردد و همه پیشرفت‌های والیبال به هدر رود.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بهنام محمودی: نباید اجازه دهیم والیبال ما به ۱۰ سال قبل برگردد

مجتبی سیدی / بهنام محمودی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها گفت: «هفته اول ژاپن با تمام آمادگی‌اش آمده بود و نتایج خیلی خوبی هم گرفت. اما تیم ملی والیبال ما نتوانست انتظارات را برآورده کند. دلیل هم داشت. خیلی از عوامل دست‌به‌دست هم داد تا نتوانیم آن‌طور که باید بازی کنیم. یک موقعی است که تیم خوب بازی می‌کند اما می‌بازد. تیم ما به‌غیراز بازی با لهستان، بازی خوبی هم انجام نداد. نوسان ما زیاد بود. آن‌هم دلیلش این بود که بازی‌های تدارکاتی نداشتیم. لیگ ما خیلی زود تمام می‌شود و بازیکنان ما به‌دوراز والیبال و مسابقه رسمی هستند.»

وی افزود: «الان چند سال است می‌گویم که باید لیگ را طوری برنامه‌ریزی کنیم که اردیبهشت تمام شود اما گوش نمی‌کنند. باید به این سمت برویم. بازیکن وقتی از والیبال و مسابقه رسمی جدا شود، سخت است بتواند شرایطش را حفظ کند. اما بازیکنان دیگر تیم‌ها تازه از لیگ‌هایشان برگشته‌اند و دارند بازی می‌کنند. در بحث استعدادیابی و اهمیت دادن به بازیکنان جوان، آکادمی‌ها و بها دادن به هیات‌های استان‌ها باید بیشتر فعال باشیم و از آن‌ها کمک بگیریم. والیبال ما باید سال ها قبل پشتوانه سازی می‌کرد تا الان بتوانیم از آن استفاده کنیم.»

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که چرا مدام در تورنمنت تا ترکیب تیم دچار تغییر می‌شود؟ تصریح کرد: «برخی بازیکنان که پا به سن گذاشته‌اند و طبیعی است کنار بروند. برخی‌ها هم که می‌توانستند کمک کنند و به هر دلیلی نیستند. خیلی مسائل است که باید کار کارشناسی شود. الان وقتش نیست که بخواهیم گله و انتقادی کنیم. والیبال ما نیاز به یک برنامه اساسی دارد. اما فعلاً زمان این حرف‌ها نیست و باید از بچه‌ها و کادر فنی حمایت کنیم. امسال والیبال ما شرایط سختی دارد و هر طور شده باید در جمع تیم‌های صعودکننده به دور بعد باشیم. هم بحث رنکینگ برای ما اهمیت ویژه دارد و هم ازلحاظ مالی به ما کمک می‌کند.»

بهنام محمودی گفت: «باید با برنامه خوب و درست پیش برویم. اگر قرار است تغییر نسلی هم صورت گیرد، به‌تناوب و آرام‌آرام از بازیکنان جوان در ترکیب استفاده شود. اولویت‌بندی ما مهم است. در درجه اول لیگ جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد. بعدازآن انتخابی المپیک و المپیک و مسابقات آسیایی و درنهایت لیگ ملت‌ها اولویت آخر است. اما این به آن معنی نیست که دنبال نتیجه نباشیم. فعلاً هفته اول بود و می‌توانیم این بازی‌ها را جبران کنیم. ما مقابل لهستان خوب بازی کردیم و باید آن را انجام دهیم و بهتر باشیم.»

وی افزود: «انتظار و توقع ما و جامعه والیبال از تیم ملی این است که در هفته نای دوم و سوم بتوانیم حداقل ۴، ۵ برد بیاوریم. مقابل آلمان، ایتالیا اگر با همین تیم هفته اولش بیاید، بلغارستان و کوبا می‌توانیم برنده باشیم. البته هلند را هم ازنظر فنی می‌توانیم شکست دهیم اما چون بالاخره میزبان است و از امتیاز میزبانی و تماشاگرانش سود می‌برد، شاید سخت باشد. توان اینکه فرانسه را ببریم و مقابل آمریکا نمایش خوبی داشته باشیم را هم داریم.»

پیشکسوت والیبال ایران ادامه داد:«بااینکه تیم ملی نمایش خوبی در هفته اول نداشت اما خانزاده، ولی پور و حاجی‌زاده ما را امیدوار کردند. آن‌ها باید رفته‌رفته در ترکیب قرار بگیرند تا آبدیده شوند. ما استعدادهای فراوان این‌چنینی داریم که باید به آن‌ها بها دهیم. درست تربیت شوند و آموزش بدهیم. باید واقعیت‌ها را ببینیم. این‌طور نباشد که خدای‌ناکرده با حرف خودمآن‌همدیگر را مقابل هم قرار دهیم. مجری و گزارشگر اگر بازی را گزارش می‌کند، نباید کارشناسی کند و حذف نسنجیده بزند. هرکس باید کار خودش را انجام دهد. والیبال ما نیاز به برنامه‌ریزی اساسی دارد. نباید اجازه بدهیم که به ۱۰، ۱۵ سال قبل برگردیم و هرچه پیشرفت کردیم و زحمت کشیدیم، به هدر برود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار