به میزبانی مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص):

جشن رهایی بادکنک های آرزو برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران از برگزاری جشن رهایی بادکنک های آرزو به مناسبت هفته ی آگاه سازی اوتیسم در مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص)، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جشن رهایی بادکنک های آرزو برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شهر تهران برگزار می‌شود

شهناز کریمی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: در میان آغازین روزهای بهار و شوق زنده شدن، تقارن روز جهانی آگاه سازی اتیسم شاید فرصتی است برای نگاهی متفاوت و دوباره به تفاوت انسانهایی که زندگی شان یک مبارزه بی پایان است و وظیفه ما انطباق دنیای اطراف با این افراد است.

کریمی اضافه کرد: شروعی دیگر از داستان طبیعت، فرصتی دوباره برای نگریستنی نو به مسیر خدمت پیش رو است نگاهی که سرشار از امید به ارائه خدمتی شایسته به والدینی که با صبر و شکیبایی بی نظیر، عاشقانه با امید به بهبودی فرزند دارای اختلال طیف اتیسم شان دل بسته اند و ما خدمتگزاران این عزیزان افتخار می‌کنیم به سعادت حضور در کنارشان است.
وی افزود: قشقرق‌ و واکنش‌های ناگهانی و غیر منتظره، خنده‌ها و شادی‌ها و گریه‌ و غم‌های بی دلیل، دلبستگی‌های غیر معمول، رفتارها و حرکات کلیشه‌ای، بی قراری، عدم علاقه به بازی، نشان دادن خشم یا بی‌توجهی در مواجهه با دیگران، نداشتن رابطه طبیعی با دیگران، ایجاد صداهای غیر معمول..اینها تابلو و ویترین رفتارهای فرزند یک خانواده اتیستیک است که هر لحظه باید مقابل آن قد راست کرده و تاب‌آوری کرد.

کریمی یاد آور شد: شعار امسال روز جهانی اتیسم «تغییر روایت: مشارکت در خانه، محل کار، هنر و سیاست گذاری» فراخوانی برای افزایش آگاهی در مورد اتیسم و در نتیجه پذیرش و حمایت از افراد اتیستیک در جامعه و محل کار است. تغییر و فاصله گیری از روایت درمان و تغییر افراد اتیستیک و به جای آن تمرکز بر پذیرش، حمایت، دربرگیری افراد اتیستیک و دفاع از حقوق آنان است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران اظهار کرد: امسال خودمان را‌‌ متعهد می‌دانیم که فضاهای آموزشی را‌‌ برای یادگیری هرچه بیشتر کودکان اتیسم مجددا بر اساس چالش‌های موجود در جامعه جهانی مناسب‌سازی و بهینه‌سازی کنیم تا بتوانند از این حق برابر دوران کودکی بهره‌مند شوند.

کریمی در پایان به مناسبت فرارسیدن هفته آگاهی اتیسم خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت روز طبیعت و روز جهانی آگاهی سازی اتیسم، امیدوارم بتوانیم با ایجاد جامعه در دسترس، همگانی، عادلانه، بدون مانع و مناسب سازی شده برای همه دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله دانش آموزان طیف اتیسم زندگی توام با آرامش را فراهم سازیم.

بر اساس این گزارش جشن رهایی بادکنک های آرزو با حضور عروسک های شاد و جذاب دوشنبه 14 فروردین ماه 1402 به میزبانی مجتمع آموزشی پیامبر اعظم (ص) برگزار می شود.

دانش آموز خبرنگار محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار