یک روانشناس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

لزوم آموزش روش‌های مدیریت احساسات به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - یک روان‌شناس گفت روش‌های شناخت و مدیریت احساسات باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا فشار‌های بیرونی کاهش پیدا کند و آن‌ها بتوانند خود را با اجتماع تنظیم کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آموزش روش‌های مدیریت احساسات به دانش‌آموزان

سارا گلستان در گفت‌وگو با پانا درخصوص روش‌های کاهش استرس در میان کودکان، بیان کرد:‌ «برای کاهش استرس کودکان در ابتدا باید بررسی شود که علت چیست و ریشه به کجا باز می‌گردد. ممکن است گاهی اوقات ریشه استرس به دلیل فضای اجتماعی موجود باشد.»

گلستانی گفت: «همچنین علل استرس و ترس دانش‌آموزان نیز باید مشخص شود و برای حل آن‌ها به سراغ ریشه‌یابی برویم. ممکن است آن‌ها ترس‌های مختلفی از فضای اجتماعی داشته باشند که در این خصوص می‌توان با دادن اطلاعات و گفت‌و‌گو همه چیز را شفاف کرد.»

وی تاکید کرد: «ترس‌ و اضطراب با همدلی و همراهی مشاوران و ارتباط آن‌ها با  فضای مدرسه، اجتماع و روابط انسانی موثر آسان خواهد شد به شرطی که آسیب‌شناسی صحیحی در این رابطه انجام شود.»

این روان‌شناس بیان کرد: «همچنین باید دانش‌آموزان را در درس و تکالیف درک کرد و فرصتی به آن‌ها بدهیم تا خودشان را با شرایط وفق دهند و به شرایط استرس‌زا دچار نشوند. آموزش روش‌های شناخت و مدیریت احساسات نیز امری ضروری است زیرا فشار‌های بیرونی کاهش پیدا می‌کند و فرزندانمان می‌توانند خود را با محیط اجتماع تنظیم کنند.»

وی علت اصلی درک نکردن مفاهیم درسی در بین دانش‌آموزان را استرس دانست و گفت: «این موضوع باید بسیار مورد بررسی قرار گیرد، زیرا ممکن است علت این عدم درک در مواقعی تمرکز بالا یا گاهی اوقات اضطراب باشد. در همین راستا باید متخصصانی باشند تا ریشه درک‌ نکردن را مشخص کنند.»

گلستانی تاکید کرد: «باید مشاورانی که در مدارس حضور دارند نیز ریشه مشکلات دانش‌آموزان را شناسایی کنند و برای هر یک از آن‌ها متناسب با رفتار بروز داده شده، برنامه‌ای جداگانه تنظیم شود، چون مشکلات هر فرد نسبت به فرد دیگر متفاوت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار