رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا:

پیشرفت‌های ایران اسلامی توسط دانش‌آموزان رقم خواهد خورد

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدیران آینده کشور هستند، گفت بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی توسط همین دانش‌آموزان در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت‌های ایران اسلامی توسط دانش‌آموزان رقم خواهد خورد

۱۶۵ نفر از دانش‌آموزان استعداد درخشان هفت استان کشور (خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، یزد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری) صبح دیروز، ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ همزمان با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، در قالب اردوی راهیان پیشرفت نورانی از پارک ملی هوافضا و پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس در استان هرمزگان بازدید به‌عمل آوردند.

دانش‌آموزان سمپاد در جریان بازدید از نمایشگاه ملی هوافضا ضمن آشنایی با توانمندی‌های موشکی کشور، از آخرین دستاوردهای صنعت دفاعی در حوزه ساخت پهباد و همچنین از محل نگهداری پهبادهای ساقط شده و به غنیمت گرفته شده نیز بازدید کردند و پس از اتمام این بازدید جهت حضور در مرحله دوم اردوی راهیان پیشرفت نورانی، راهی استان هرمزگان شدند.

پس از حضور دانش‌آموزان در استان هرمزگان یکی از مسئولان ارشد در حوزه ساخت پهپاد در جمع دانش‌آموزان سمپاد حضور یافت و توانمندی‌های کشور در این حوزه را برای دانش‌آموزان تشریح کرد.

این مقام مسئول در حوزه ساخت پهپاد در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: دستاوردها و توانمندی‌های حاضر صرفاً با اتکا به جوانان رقم خورده است. خوشبختانه در حوزه هوا فضا به جوانان و نسل جدید اعتماد شده و این اعتماد سبب شده است که به این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها برسیم.

این مقام مسئول در حوزه ساخت پهپاد در ادامه عنوان کرد: سیر مراحل پیشرفت و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه و کشورهای غیرایرانی سبب شد بتوانیم با اتکا به جوانان خود بتوانیم دستاوردهای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. باید آگاه بود که در جوانان ایرانی ابتکار، خلاقیت و نوآوری وجود دارد که باید کشف شود تا شکوفایی به‌طور قطع رقم خواهد خورد.

وی در ادامه اظهار کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان یک ضرورت است. باید نیازهای صنعت احصا شود و در قالب پروژه از سوی دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان مورد پیگیری قرار گیرد و اگر این اتفاق رقم خورد، قطعاً برای اقتصاد، صنعت و اقتصاد کشور راهگشا خواهد بود.

او تصریح کرد: در حال حاضر در مباحث نظامی این موضوع حل شده است؛ چرا که در محصولات نظامی تحریم هستیم و باید روی پای خود بایستیم و این محدودیت، سبب توانمندی می‌شود.

در ادامه این اردو، دانش‌آموزان از پالایشگاه ستاره خلیج فارس دیدن کردند. دانش‌آموزان سمپاد در جریان این بازدید، با دستاوردهای کشور در حوزه صنعت نفت به‌رغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به‌طور مستقیم آشنا شدند. همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این پالایشگاه، گفت‌وگویی میان دانش‌آموزان و مسئولان پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس شکل گرفت که دست اندرکاران این پالایشگاه ضمن پاسخ‌گویی به سئوالات دانش‌آموزان، پیرامون توفیقات و پیشرفت‌های کشور در این حوزه توضیحاتی ارائه دادند.

در جریان این بازدید، جوان‌گرایی یکی از علل اصلی توفیق کشور در حوزه صنعت نفت در سال‌های اخیر عنوان شد.

مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا در خصوص هدف از اجرای اردوی راهیان پیشرفت نورانی اظهار کرد: این اردوها در سه سطح طراحی و برنامه‌ریزی شده است، سطح اول، اردوهای راهیان‌نور است که مجموعاً تاکنون ۱۵۰ هزار دانش‌آموز به یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شده‌اند. دومین سطح، اردوی راهیان پیشرفت است که دانش‌آموزان از کارخانجات، صنایع بزرگ و پارک‌های علم و فناوری شهرستان و استان خود بازدید می‌کنند که تاکنون ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در این سطح از صنایع و کارخانجات بزرگ و پارک‌های علم و فناوری استان خود بازدید کردند.

وی اظهار کرد: سومین سطح، اردو در سطح ملی برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان در پایه نهم و دهم است و تاکنون هشت کاروان در این سطح اعزام شده است و مجموعاً ظرف چند روز آینده ۱۰ کاروان اعزام خواهد شد.

باستان با بیان اینکه این کار با دو هدف امیدآفرینی و روحیه خودباوری و جهاد تبیین انجام شده است، عنوان کرد: دشمنان در جریان اغتشاشات اخیر و در جنگ ترکیبی در مدارس قصد داشتند تا امید دانش‌آموزان را به یاس تبدیل کنند و در همین راستا در فضای مجازی ایران را به دانش‌آموزان ضعیف معرفی کرده بودند؛ اما زمانی که دانش‌آموزان پیشرفت‌ها، دستاوردها و موفقیت‌های ایران اسلامی را ببینند، حتماً در روحیه آن‌ها اثرگذار خواهد بود و یک ایران قوی را مشاهده خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت این است که این دانش‌آموزان مدیران آینده کشور هستند و بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی توسط همین دانش‌آموزان در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در صنعت موشکی و ساخت پهباد ایران اسلامی جز کشورهای برتر در دنیا است، گفت: این برای دنیا پیام اقتدار و بازدارندگی صادر خواهد کرد. دانش‌آموزان اگر این موضوع را به‌طور ملموس حس و درک کنند با روحیه بهتری به علم‌آموزی و تحصیل اقدام خواهند کرد تا تبدیل به یک دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی شوند و در آینده نیز تبدیل به یک مدیر خوب و انقلابی برای کشور شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: زمینه‌ساز اقتدار ایران اسلامی دانش‌آموزان عزیز هستند. دهه هشتادی‌ها بسیاری از پیشرفت‌ها را رقم خواهند زد و یکی از دلایل اصلی که دشمن در جریان اغتشاشات اخیر دهه هشتادی‌ها را هدف قرار داد، این بود که دهه هشتادی‌ها با زبان علم دنیا آشنا هستند و بر همین اساس در جنگ ترکیبی به سراغ آن‌ها آمد.

وی در پایان افزود: وظیفه ما در این عرصه امیدآفرینی و جهاد تبیین است. دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی دانش‌آموزی است که علاوه بر تلاش‌های علمی به مسیر تربیت خود توجه کند. از دانش‌آموزان درخشان انتظارات زیاد است؛ چرا که می‌توانند زمینه‌ساز بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی شوند.

لازم به ذکر است دانش‌آموزان شرکت کننده در این اردو در روز دوم از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه و صنایع پهبادی کشور بازدید خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار