رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

اردوهای راهیان پیشرفت انگیزه و امید را در دانش‌آموزان زنده می‌کند

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، هدف از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت را زنده نگه داشتن امید و انگیزه بخشیدن به دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۳۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان پیشرفت انگیزه و امید را در دانش‌آموزان زنده می‌کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ الهام یاوری در بازدید از نیروگاه برق ری به همراه دانش‌آموزان مدرسه استعدادهای درخشان شهر ری عنوان کرد: بسیار متشکرم از هماهنگی‌هایی که برای این برنامه به وجود آمد و دانش‌آموزان توانستند از این مجموعه نیروگاهی بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: این اردو صرفاً یک اردوی تفریحی نبود و ما به دنبال چند هدف از برگزاری این اردو هستیم.

یاوری خاطرنشان کرد: اولین انگیزه از برگزاری این نوع اردوها مسئله‌های مهم کشور است که نیاز دارند نیروهایی فوق‌العاده در آن‌ها مشغول کار باشند و دانش‌آموزان باید بدانند چالش‌هایی در کشور وجود دارد که با زندگی همه مردم درگیر هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئله دومی که ما از برگزاری این اردوها دنبال می‌کنیم آن است که دانش‌آموزان بدانند افرادی از جنس خود آن‌ها در این مراکز در حال فعالیت هستند و این به خودباوری و امید دانش‌آموزان در ادامه مسیر تحصیل و فعالیت در داخل کشور بسیار کمک می‌کند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: این بازدید، مهمترین کاربردش امیدآفرینی برای دانش‌آموزان است تا بدانند چه فعالیت‌هایی در صنعت کشور اتفاق می‌افتد و این یک رویداد متفاوت نسبت به فعالیت‌های روزانه دانش‌آموزان بود.

در این دیدار، سمیه خداپرست (مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده) و همچنین برخی کارکنان سازمان، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را همراهی می‌کردند.

خداپرست، مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در جلسه مشترک و بازدید کارکنان و دانش‌آموزان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از نیروگاه برق ری گفت: تشکر می‌کنم از مجموعه برق ری اینکه این موقعیت برای ما و دانش‌آموزان پیش آمد تا از این مجموعه بازدید داشته باشیم و امیدوارم این بازدید برای دانش‌آموزان مثمرثمر باشد.

وی ادامه داد: وقتی به چهره دانش‌آموزان موقع خروج نگاه می‌کردم، آن‌ها با شور و شعف خاصی از مجموعه بازدید داشتند و به اطلاعاتشان افزوده شده بود و بازدهی خوبی برایشان داشت.

خداپرست افزود: اردوی راهیان پیشرفت از سوی دولت برای دانش‌آموزان ابلاغ شده و سعی شده در این حوزه، وزارت نیرو پیشرو باشد و برای همین موضوع با خانم یاوری هماهنگی به عمل آمد این برنامه یکی از فعالیت‌های ما در این راستا بود.

وی افزود : دانش‌آموزان قطعاً ظرفیت‌های قابل توجهی دارند که می‌شود از این ظرفیت‌ها در رشد و توسعه ایران استفاده کرد.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: اردوهای راهیان پیشرفت برای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به حوزه علم و پژوهش است در دانش‌آموزان علاقه به علم و تکنولوژی را ایجاد می‌کند و آن‌ها را برای تعیین آینده شغلی می‌تواند راهنمای مناسبی باشد.

وی ادامه داد: این اولین اردو و نقطه شروع این اردوها بود که با دانش‌آموزان مدرسه استعدادهای درخشان از شهر ری آغاز شد و در آینده در همه مدارس کشور اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار