علی‌یار پادروند معلم نمونه کشوری در گفت‌وگو با پانا:

معلمان باید از استراتژی‌های موثر در تدریس استفاده کنند؛ من در ۲۶ سال تدریس دست از مطالعه برنداشتم

مدرسه بعد از خانواده، مامن امن دانش‌‌آموزان برای طرح مسائل درسی و غیردرسی است

تهران (پانا) - یک معلم نمونه کشوری تاکید کرد معلم باید از استراتژی‌های مختلفی برای تدریس موثر استفاده کند و این امر میسر نمی‌شود مگر با مطالعه مداوم.

کد مطلب: ۱۴۷۲۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمان باید از استراتژی‌های موثر در تدریس استفاده کنند؛ من در ۲۶ سال تدریس دست از مطالعه برنداشتم

علی‌یار پادروند، معلم نمونه کشوری از رومشگان استان لرستان که در مقطع متوسطه دوم در حال خدمت است، به‌مناسبت هفته گرامی‌داشت مقام معلم در گفت‌وگو با پانا درباره جایگاه معلم در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: «در نظام جمهوری اسلامی، جایگاه معلم جایگاهی والا و ارزشمند است زیرا نظام جمهوری اسلامی مانند سایر نظام‌های حاکم بر جهان بر ضرورت وجود قشری مسئولیت‌پذیر و آگاه برای تربیت نسل آینده تاکید دارد و معتقد است نظام را باید بر دستان نسلی لایق سپرد و تربیت این نسل فقط بر عهده معلمانی کارکشته و دلسوز است.»

وی به دستاوردهای آموزش و پرورش دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: «یکی از مهمترین کارهایی که در دولت سیزدهم در راستای تحقق خواسته‌های معلمان انجام شد اجرای طرح رتبه‌بندی بود. گرچه با کم و کاستی‌هایی همراه بود اما امید است در ادامه کاستی‌ها برطرف شود و معلمان به آنچه که واقعا استحقاقش را دارند دست یابند.»

این معلم نمونه کشوری با بیان اینکه عامل پیشرفت و ترقی کشور؛ تربیت نسل یا نسل‌های آینده و شهروندان مسئول است، افزود: «زمینه‌سازی تکوین و تعالی هویت دانش‌آموزان براساس وجوه مشترک انسانی، اسلامی و ایرانی و امیدبخشی به دانش‌آموزان با هنر معلمی محقق می‌شود. مدرسه بعد از خانواده مامن امنی است که دانش‌آموزان می‌توانند بدون ترس از قضاوت شدن، مشکلات خود اعم از مسائل درسی و غیر درسی را مطرح کنند.»

علی‌یار پادروند به خاطرات شیرین دوران معلمی خود اشاره کرد و گفت: «زمانی که مدیر دبیرستان بودم، یکی از دانش‌آموزان پول ماهانه خود را به مدرسه اهدا می‌کرد که صرف هزینه‌های مدرسه شود. یا هر وقتی جهت انجام کارهای اداری به ادارات یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنیم دانش‌آموزانم را می‌بینم که مشغول خدمت به مردم هستند و لذت می‌برم.»

e1fdba50-3d19-4134-8d25-19c3a4f40527

وی اضافه کرد: «مهم‌ترین اقدام من در طی ۲۶ سال تدریس این است که هیچگاه دست از مطالعه برنداشتم و همواره در حال یادگیری هستم و علم خود را به‌روزرسانی می‌کنم. در هر تدریس از طراحی‌های آموزشی متناسب با ساحت‌های تربیتی و با توجه به تنوع و تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان استفاده می‌کنم. ایجاد ساخت ذهنی مناسب نسبت به موضوع تدریس قبل از شروع تدریس، مرتبط کردن مفاهیم درسی با تجربیات زندگی و استفاده از  روش‌های ارزشیابی‌ متنوع و خلاق به‌صورت فردی و گروهی در فرایند یاددهی - یادگیری از جمله اقدامات مهم بنده بوده است.»

این معلم نمونه کشوری بتاکید کرد: «معلم باید از استراتژی‌های مختلفی برای تدریس موثر استفاده کند و این امر میسر نمی‌شود مگر با مطالعه مداوم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار