مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا:

شایسته‌سالاری و کارآمدی باید مبنای انتخاب مردم باشد

وحدت، انسجام و یکپارچگی ملی اساس نظام جمهوری اسلامی است

تهران (پانا) - یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه شایسته‌سالاری و کارآمدی باید مبنای انتخاب مردم باشد، گفت افرادی باید وارد مجلس شوند که بتوانند در کمیسیون‌های تخصصی مجلس صاحب‌نظر، نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شایسته‌سالاری و کارآمدی باید مبنای انتخاب مردم باشد

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «برای دور دوم انتخابات طبعاً مردم با انتخاب‌های محدودی روبه‌رو هستند و باید دست به یک انتخاب شایسته بزنند. ۴۵ نفر باقی مانده‌‌اند که باید برای دور دوم انتخاب شوند و از این تعداد ۱۶ نماینده برای تهران هستند و سایر در حوزه‌های شهرستان‌ها هستند.»

وی افزود: «طبیعتاً رقابت بین افراد محدود و معدودی است به نظر من شایسته سالاری و کارآمدی را باید مبنا قرار داد.»

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: «افرادی باید وارد مجلس شورای اسلامی شوند که بتوانند در کمیسیون‌های تخصصی مجلس صاحب‌نظر، نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشند. اگر چنین اشخاصی در میان کاندیداهای موجود هستند، بر سایرین اولویت دارند؛ نباید مسائل حزبی مبنای انتخاب باشد.»

مصباحی مقدم ادامه داد: «وظیفه قانونی نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون است. ما امروز قوانین بسیاری داریم که باید پالایش شود. گاهی از کثرت قوانین مشکلات ایجاد می‌شود؛ قضات، وکلا و حقوقدانان با مشکل مواجه می‌‌شوند. یکی از اقداماتی که مجلس دوازدهم باید انجام دهد، وضع قوانین جامع است تا جایگزین قوانین پراکنده شود. اگر مجلس دوازدهم بتواند تعدادی از قوانین مادر را وضع کند، بهترین خدمت را به ملت ایران کرده است.»

وی خاطرنشان کرد: «اساس نظام ما وحدت، انسجام و یکپارچگی ملی و جلوگیری از تجزیه است تا اقوام ایرانی و ادیان مختلف دستخوش واگرایی نشوند. وحدت و انسجام ملی ما حول ولایت فقیه و قانون اساسی است. ولایت فقیه و قانون اساسی باید مبنای اصلی نمایندگان مجلس برای قانون‌گذاری باشد. ولایت فقیه اقتضا کرده است که سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبر انقلاب پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شود و اسناد بالادستی مدنظر نمایندگان قرار گیرد. قانون‌گذاری باید به اقتضای اسناد بالادستی یعنی سیاست‌های کلی صورت گیرد و در راستای تحقق منویات قانون اساسی و مقام معظم رهبری و همچنین حضرت امام (ره) این قانون‌گذاری‌ها صورت گیرد و از کارهای پراکنده جلوگیری شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار