تجلیل از قهرمانان و برترین‌های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل

اردبیل (پانا) - درآیینی از 50 نفر از پیشکسوتان، قهرمانان و برترین‌های حوزه تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از قهرمانان و برترین‌های حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل

در این آیین اکبر دهقانی نیا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش اردبیل با اشاره به موفقیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان گفت: امروز به نقطه ای رسیده ایم که موفقیت ها مختص منطقه خاصی نیست، بلکه از دورترین روستاهای استان نیز شاهد موفقیت‌های ورزشی در حوزه دانش آموزی و فرهنگیان هستیم.

وی افزود: زیبایی های خاص ورزش بر کسی پوشیده نیست، بطوریکه امروزه ورزش می تواند گره های دیپلماسی زیادی را در سطح دنیا بازکند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان تصریح کرد: خصومت کشورها با هم در ورزش معنی ندارد و همه آن ها در کنار هم بدور از هر گونه تعصبات نژادی و سیاسی به رقابت های ورزشی می پردازند.

دهقانی نیا با بیان اینکه ترویج فرهنگ نیز از دیگر کارایی های ورزش در دنیا است، تصریح کرد: در ورزش تنها رقابت و پیروزی مهم نیست بلکه این اخلاق پهلوانی ورزشکار است که بیشتر مدنظر قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر اینکه قانون ورزشی اخلاق ظاهری است و اخلاق ورزشکار یک قانون باطنی است، اظهار کرد: هر چند در میادین ورزشی قوانین را داوران تعیین می کنند ولی اخلاق ورزشکار مشخصه و ویژگی هست که همیشه در اذهان مردم ماندگار خواهد بود.

کرامت جعفری ،رییس هیات های ورزشی دانش آموزی استان نیز در این مراسم گفت: در مسابقات فرهنگیان که بعد از دوسال برگزار شد، استان اردبیل در بخش مردان موفق شد در رشته های تنیس روی میز، فوتسال زیر 40 سال به ترتیب مقام های اول و دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در این بخش تیم والیبال استان نیز جزو تیم های پنجم تا هشتم این دوره از مسابقات شده است.

رییس هیات های ورزشی دانش آموزی استان ادامه داد: در بخش خواهران نیز تیم های بدمینتون، والیبال و تنیس روی میز استان خوش درخشیدند.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش به موفقیت های دانش آموزی استان اشاره کرد و گفت: تیم ژیمناستیک استان اردبیل (پسران) مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داد و در دومیدانی نیز ماهان فداکار موفق شد مدال برنز را کسب کند و همینطور در شطرنج نیز مقام دوم مسابقات به استان اردبیل رسید.

وی از راهیابی تیم فوتسال استان در مسابقات ورزشی دانش آموزی به میان هشت تیم برتر کشور خبر داد و گفت: این مسابقات در حال برگزاری است و امیدواریم تیم فوتسال اردبیل بتواند مقامی که شایسته آن است را بدست بیاورد.

رییس هیات های ورزشی دانش آموزی استان عنوان کرد: دانش آموزان دختر نیز در دومیدانی مقام اول را کسب کردند و برای اولین بار در شطرنج موفق شدیم مقام اول دختران را به خود اختصاص دهیم و همچنین دختران دانش آموز استان موفق شدند در رشته های تکواندو و وشو مدال برنز را برگردن بیاویزند.

جعفری همچنین از اعزام ورزشکاران دانش آموز در نه رشته ورزشی برای مسابقات دهه مبارک فجر خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار