3 هزارو 320 مکان ورزشی آموزش و پرورش در کشور فعال است

اردبیل (پانا) - معاون دفتر تربیت بدنی و فضاهای ورزشی وزارت آموزش وپرورش گفت: در راستای توسعه ورزش فرهنگیان و دانش آموزان 3 هزارو 320 مکان ورزشی آموزش و پرورش در کشور فعال هستند.

کد مطلب: ۹۱۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
3 هزارو 320 مکان ورزشی آموزش و پرورش در کشور فعال است

عباس حاجی زاده در افتتاحیه المپیاد ورزشی فرهنگیان اردبیل با عنوان اینکه امیدواریم این گونه از رقابت ها در میان فرهنگیان دیگر استان ها نیز نسری پیدا کند، گفت: یک جامعه سالم نیاز به نیروهایی دارد که از لحاظ جسمی و روحی سالامت کامل داشته باشند.

او با اشاره به اینکه متاسفانه متولی خاصی ورزش فرهنگیان را عهده دار نبود این بخش در رکود به سر می برد، تصریح کرد: با دستور مقام عالی وزارت مبنی بر ایجاد شادی و نشاط در میان فرهنگیان در آذرماه 97 دستورالعملی با رویکرد ورزش فرهنگیان به استان ها ابلاغ شد.

معاون دفتر تربیت بدنی و فضاهای ورزشی وزارت آموزش وپرورش به ورزش در بین بانوان فرهنگی تاکید کرد وگفت: بانوان علاوه بر جایگاه اجتماعی و نقش های مختلف در خانه و محل کار نیاز به تحرک و پویایی زیادی دارند که در این دستورالعمل به این امر پرداخته شده است.

حاجی زاده در ادامه توجه به کمی و کیفی بودن فعالیتهای ورزشی، ایجاد فرصت برای مشارکت ورزشی فرهنگیان، توسعه زیر ساخت های ورزش فرهنگیان و ... را از جمله رویکردهایی دانست که معاونت تربیت بدنی و سلامت در راستای دستورالعمل ابلاغی در پیش گرفته است.

او با اشاره به توجه ویژه معاونت تربیت بدنی به " سلامت مدار" اظهارداشت: سند ملی سلامت در حال تنظیم شدن هست که در این سند توجه ویژه ای به ورزش کارکنان دولت شده است.

معاون دفتر تربیت بدنی و فضاهای ورزشی وزارت آموزش وپرورش همچنین از راه اندازی سایت ورزشی برای فرهنگیان در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: فرهنگیان خواهند توانست با مراجعه به این سایت وضعیت جسمانی خود را ارزیابی کرده و مشاوره ورزشی و تغذیه خود را دریافت نمایند.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش صدور شناسنامه سلامت فرهنگیان، توسعه ورزش های همگانی، اجرای جشنواره های ورزشی همگانی و ....را از جمله اولویت های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار