رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تعهد خیرین مدرسه‌ساز در دولت سیزدهم رشد سه برابری را نشان می‌دهد

۸۳۰۰ مدرسه در کشور در حال ساخت است

قم (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت در حال حاضر هشت هزار و ۳۰۰ مدرسه در کشور در دست ساخت است و خوشبختانه تعهدات خیرین در دولت سیزدهم ۳۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تعهد خیرین مدرسه‌ساز در دولت سیزدهم رشد سه برابری را نشان می‌دهد

حمیدرضا خان محمدی، امروز در جریان دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم و در آیین افتتاح مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر جعفریه اظهار کرد: بحمدالله 50 درصد از پروژه های آموزشی و پرورشی در حال ساخت در سراسر کشور با مشارکت خیرین در دست اجراست.

وی با تقدیر از خانواده خیّر مدرسه ساز حاج غلام الوند و اشاره به دقت و توجه این خانواده به اهمیت کار راهبردی مدرسه سازی ادامه داد: مدرسه ای که امروز به دست وزیر محترم جهاد کشاورزی در جعفریه قم افتتاح می شود، از پروژه های 100 درصد خیّری است که به همت خانواده الوند تقدیم دانش آموزان عزیز استان قم شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین به مظلومیت قم در سرانه فضای آموزشی در بین استان های کشور توجه داد و ابراز امیدواری کرد با همت دولت و خیّران، سرانه فضای آموزشی در استان قم با همت و تلاش مضاعف همه دست اندرکاران این عرصه به جایگاه مطلوب خود برسد.

خان محمدی در ادامه به اهمیت توسعه هنرستان ها در کشور پرداخت و گفت: توسعه ساخت هنرستان ها در همه مناطق پرظرفیت کشور با اولویت مناطق کمتربرخوردار در دستور کار دولت سیزدهم است.

وی همچنین خواستار کمک های بیشتر وزارت جهاد کشاورزی در توسعه هنرستان های کشاورزی شد و افزود: همین شهرستان جعفرآباد و شهر جعفریه قم از مناطق پرظرفیت در عرصه کشاورزی و همچنین ساخت هنرستان های مرتبط با کشاورزی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که در حال حاضر هشت هزار و 300 مدرسه در کشور در دست ساخت است خاطر نشان کرد: خوشبختانه تعهدات خیرین در دولت سیزدهم 300 درصد رشد را نشان می دهد و به عدد 11 هزار میلیارد تومان رسیده است.

لازم به ذکر است مدرسه شش کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت دو هزار و 63 مترمربع و با زیربنای 780 مترمربع احداث و در سال تحصیلی جاری تقدیم دانش آموزان عزیز منطقه جعفریه قم شده است.

این مدرسه خیّری علاوه بر شش کلاس درس، پنج اتاق اداری و جنبی و یک کارگاه و آزمایشگاه دارد؛ ضمن آن که از نمازخانه ای به مساحت 104 مترمربع نیز برخوردار است.

در این مراسم، مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا حاجی‌ رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، ذبیح الله عبداللهی فرماندار شهرستان جعفرآباد، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی مدارس استان به بهره برداری رسید.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار