معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان سمنان:

پویش کتابخوانی «هیس‌طوری»، سرگذشت استعمار را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه پویش کتابخوانی «هیس‌طوری»، سرگذشت استعمار را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند، گفت پویش کتابخوانی «هیس‌طوری» با شعار «یک ماجراجویی شگفت‌انگیز ویژه دهه هشتادیا» و با رویکرد مطالعه در حوزه تاریخ استعمار برای نوجوانان 13 تا 17 سال اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۲۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پویش کتابخوانی «هیس‌طوری»، سرگذشت استعمار را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند

علی اکبر عرب خراسانی، در دومین جلسه توجیهی پویش ملی هیس طوری استان سمنان، به صورت ویدیوکنفرانس، با عنوان این مطلب که پویش کتابخوانی«هیس طوری»، به تاریخ سرگذشت استعمار می پردازد و در قالب 15 جلد کتاب تاریخ سرگذشت استعمار را به دانش آموزان معرفی می کند، افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که به امر دشمن شناسی و جهاد تبیین در بین دانش آموزان، کمک شایانی می کند و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، روش کتابخوانی است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت Hisstori.ir با دانلود کتب ذکر شده در مسابقات متنوع آن شرکت نموده و از جوایز آن بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: هیس‌طوری همان تاریخ 400 ساله‌ای است که غرب با غارتگری، ظلم، کشت و کشتار و رسیدن به ثروت، سعی کرد به سلطه‌گری در جهان بپردازد و امروز با آگاهی از آنچه که بر سر ملت‌ها آورده، تاریخ را سرکوب می‌کند و می‌گوید هیس! کسی تاریخ را نخواند و صدایش را در نیاورید.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه نوجوانان برای شرکت در این پویش می‌توانند کتاب‌ها را به صورت پی‌دی‌اف در فضای مجازی تهیه کرده و پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت و اقدام به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس‌نوشت، نقاشی کمیک و تصویرسازی و یا ارائه نظر کارشناسی کنند، تصریح کرد: همچنین شرکت‌کنندگان در این پویش با شکل‌گیری فضای گفت‌وگو از نظرات، تولیدات و کنش‌های یکدیگر اطلاع ‌می‌یابند و در نتیجه هر مخاطب و کاربر امتیازی دریافت می‌کند که مبنای جدول رتبه بندی برای دریافت جوایز قرار می‌گیرد.

عرب خراسانی ادامه داد: دانش‌آموز در این پویش بعد از شرکت در آزمون‌هایی که با لحن نوجوانانه طراحی شده است، انتخاب می کند که یکی از چهار قالب هنری را به عنوان قالب کنش گری انجام بدهد، یا پادکست بسازد، یا عکس‌نوشت بگذارد، یا نقاشی کمیک و تصویر سازی کند، یا یک پوستر طراحی کند، یا نظر کارشناسی بدهد. برای هر کتاب می‌تواند یکی از این چهار کنش را انجام بدهد و برای همه کتاب‌ها می‌تواند نظر کارشناسی بدهد. امکان لایک و دیسلایک نظرات دیگران هم مثل همه شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این سامانه فضای تبادل نظر و شرکت در آزمون ها طراحی شده است تا در فضایی آرام و رقابتی نوجوانان بتوانند در کنار مطالعه کتاب‌ها، کنشگری کنند، تصریح کرد: پویش هیس طوری از هشتم آذرماه شروع شده و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. در صورت استقبال مخاطلبان، فصل دوم این پویش برای تابستان و بعد از امتحانات خرداد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار