رونمایی از اولین اتوبوس تفریحی و دریایی ساحلی خزر با حضور استاندار مازندران

نوشهر (پانا) - معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مازندران از افتتاح و رونمایی نخستین اتوبوس تفریحی و دریایی ساحلی خزر در آذر ماه با حضور استاندار مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از اولین اتوبوس تفریحی و دریایی ساحلی خزر با حضور استاندار مازندران

رضا علیخانی اظهار کرد: اتوبوس تفریحی و دریایی آب های ساحلی خزر در استان مازندران با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی وارد بندر نوشهر شد و به زودی برای استفاده گردشگران خارجی و داخلی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مازندران افزود: اجرای طرح گردشگری دریایی و حمل و نقل دریایی هم جزو مهمترین راهبردهایی بود که از زمان شکل گیری دولت سیزدهم و شروع به کار استاندار جدید طی یک سال گذشته تا اکنون مورد پیگیری قرار گرفت که از آن زمان تاکنون رایزنی های فراوانی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با سرمایه گذاران مختلف صورت گرفت که در گام نخست موفق شدیم با یک سرمایه گذار مالک اتوبوس تفریحی و دریایی رایزنی هایی صورت دهیم و در نهایت این پیگیری ها نتیجه داد.

علیخانی بیان کرد: طی این مدت حدود ۲۰ نقطه برای فعالیت های گردشگری دریایی جانمایی و انتخاب شد و برنامه ریزی شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی با ساخت سکو و اسکله های ساحلی از سازه هایی سبک استفاده کنند که در راستای اجرای طرح گردشگری دریایی باشد.

وی اضافه کرد: امروز گردشگری ساحلی و حمل و نقل دریایی با توجه به جاذبه هایی که هم در حوزه جنگل ، کوهپایه ، جلگه و دریا دارد می تواند نقش موثری در رفاه حال مسافران و گردشگران به همراه داشته باشد و این اتوبوس تفریحی و دریایی علاوه بر دریا گردی مسافران بلکه می تواند امکاناتی را در داخل آن فراهم کند تا سرنشینان آن بتوانند علاوه بر نقاط دور دست سطح آبی دریای خزر ؛ ضلع جنوبی جنگل های هیرکانی و روستاهای سرسبز این منطقه را هم مشاهده کنند.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد : قابلیت های این اتوبوس از همه لحاظ مورد تایید نهاد های مرتبط و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است و به همین خاطر مجوز انتقال آن به بندر نوشهر برای انداختن به آب های ساحلی خزر در آینده نزدیک صادر می شود و یک سری کارهای خاصی به منظور تجهیز و آماده سازی این اتوبوس ضرورت دارد و امیدوارم درآذر ماه امسال با حضور استاندار مازندران رونمایی و فعالیتش آغاز شود.

رضا علیخانی به مالک این اتوبوس دریایی تاکید و توصیه کرد که برای رضایت مندی مسافران و گردشگران دریا دولت سعی می کند با به روز کردن امکانات و تجهیزات بهترین خدمات را ارایه دهد ضمن آنکه در دریافت هزینه جابه جایی برای بومیان تخفیف های لازم را لحاظ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار