برنامه عملیاتی اشتغال برای شهرستان‌های استان اردبیل تدوین می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد با احصا و استخراج ظرفیت‌های ویژه هر شهرستان، برنامه عملیاتی اشتغال برای شهرستان‌های این استان تدوین می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه عملیاتی اشتغال برای شهرستان‌های استان اردبیل تدوین می‌شود

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه گردهمایی فرمانداران این استان اظهار کرد: با آغاز دور جدید سفر‌های شهرستانی، موضوع اشتغال هر شهرستان با توجه به ویژگی‌ها و پتانسیل‌های منطقه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: با احصا و استخراج ظرفیت‌های ویژه هر شهرستان، برنامه عملیاتی اشتغال برای شهرستان‌ها تدوین می‌شود.

عاملی ادامه داد: ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و کشاورزی فراوانی در استان اردبیل وجود دارد، اما با وجود این پتانسیل‌ها، بهره‌برداری مناسبی از آن‌ها در راستای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه انجام نشده است.

وی بیان کرد: اقداماتی در راستای فعال‌سازی پروژه‌های راکد انجام یافته و با وجود مشکلات مختلف، اجرای پروژه‌های عمرانی استان اردبیل در مقایسه با سایر استان‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در نیمه دوم سال نیز تلاش می‌شود با تزریق منابع اعتباری جدید به پروژه‌ها، روند اجرا با قوت ادامه یابد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌گرفته دارای اهمیت است و با این‌که تلاش‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، ولی به لحاظ اطلاع‌رسانی باید تلاش‌ها بیش‌تر گردد.

عاملی گفت: پیگیری و بازدید دوره‌ای فرمانداران از روند اجرای طرح جهش ملی مسکن در شهرستان‌ها اهمیت دارد و در این خصوص باید پیگیری‌های لازم در راستای تسریع در مشارکت متقاضیان با واریز آورده و سرعت‌بخشی به اجرا انجام شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی از جمله طرح آب‌رسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل، مساعدت نیرو‌های جهادی و آب و فاضلاب در اجرای این طرح ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: همچنین با توجه به رتبه پایین استان اردبیل در کنکور سراسری دانشگاه‌ها، برنامه‌هایی برای ارتقای این وضعیت اجرا می‌شود که در شهرستان‌ها نیز لازم است فرمانداران پیگیری‌های مورد نیاز را برای اجرای این برنامه‌ها که برای ارتقای وضعیت علمی و پرورش منابع انسانی موثر برای آینده استان است، به‌عمل آورند.

عاملی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های کنکور، کلاس‌های تقویتی و استخراج سوالات نهایی ۱۰ سال اخیر برای استفاده دانش‌آموزان، از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: درجه‌بندی مدارس بر اساس معیار‌های مختلف، از دیگر برنامه‌های ارتقای وضعیت آموزشی است که در این درجه‌بندی، فعالیت مدیران و معلمان مورد سنجش قرار گرفته و بر اساس این شاخص‌ها، درجه مدارس تعیین می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: همچنین در راستای رشد فرهنگی و پرورشی دانش‌آموزان، برنامه‌هایی با هدف ارتقای بهداشت، سلامت و مهارت‌های زندگی نیز اجرا می‌شود که باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تاکتیک دشمن ایجاد فضای ناامیدی در بین مردم نسبت به آینده است که مردم همواره این دشمنی‌ها را تشخیص داده و پایبندی خود را نسبت به ارزش‌ها ثابت کرده‌اند.

گفتنی است در این نشست، معاونان استاندار اردبیل گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در حوزه‌های مرتبط ارائه کردند و فرمانداران هم نیازمندی‌های مناطق مربوط را اعلام و خواستار مساعدت مسؤولان استانی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار