زمینه اشتغال ۵ هزار نفر در استان اردبیل فراهم می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت‌ با افتتاح واحد‌های تولیدی و صنعتی زمینه اشتغال ۵ هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۶۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
زمینه اشتغال ۵ هزار نفر در استان اردبیل فراهم می‌شود

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اظهارکرد: پیش‌بینی ما ایجاد ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال جاری بود که در صورت تحقق کامل ۲۱۰ واحد، زمینه اشتغال پنج هزار نفر در استان اردبیل فراهم می‌شود.

وی گفت: بهره برداری از ۲۱۰ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده که از این تعداد ۹۷ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده و بقیه نیز مطابق برنامه زمان بندی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به احیای واحد‌های راکد و غیرفعال در استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ واحد تولیدی راکد با اشتغال زایی ۵۵۰ نفر به چرخه تولید بازگشته که این میزان تا پایان سال به ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی می‌رسد.

صادقی تصریح کرد: در استان اردبیل ۷۰ واحد تولیدی راکد قابل احیا وجود دارد که ۵۰ مورد آن امسال از رکود خارج می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۸۳ درصد واحد تولیدی و صنعتی استان فعال است که این رقم نشان می‌دهد تعداد واحد‌های فعال در استان اردبیل از متوسط کشوری بالا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین از واگذاری ۳۱۰ معدن و محدوده اکتشافی به سرمایه‌گذاران خبر داد و گفت: این معادن از طریق مزایده و ثبت نام در سامانه ستاد ایران به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

صادقی بیان کرد: یکی از محور‌هایی که سازمان صمت بر مبنای برنامه‌های وزارتخانه و برای جلوگیری از واردات پیگیری کرده است، بحث تولید محصولات داخلی و نهضت ساخت داخل بوده است که در این راستا می‌توان به راه‌اندازی واحد تولیدی آذرعرش اشاره کرد که در زمینه تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های ال ای دی و باند‌های ایستاده فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: در گذشته بیشتر قطعاتی مانند موس و کیبورد وارداتی بود، اما تولیدات این واحد موجب شده است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیاز داخلی نیز برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار