ایحاد اشتغال برای چهار هزار و ۶۷۱ نفر در واحد‌های صنفی استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از ایجاد اشتغال برای چهار هزار و ۶۷۱ نفر در واحد‌های صنفی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ایحاد اشتغال برای چهار هزار و ۶۷۱ نفر در واحد‌های صنفی استان اردبیل

رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در آیین گرامیداشت روز اصناف در اتاق بازرگانی اردبیل گفت: اول تا دهم تیر به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده و بر همین اساس وزارت صمت تلاش می‌کند تا در ابعاد مختلف مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی اصناف را در کنار سایر بروکراسی‌های اداری رفع کند.

وی اصناف اردبیل را شهره به اصناف منصف دانست و افزود: اصناف در ایام کرونا روز‌های سختی را سپری کردند، ولی همواره سعی داشتند تا در طرح‌های مختلف به ویژه کمک‌های مومنانه همراه مردم و مسئولان بوده و به رسالت تاریخی خود عمل کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: ۴ هزار و ۶۷۱ فرصت شغلی در واحد‌های صنفی با اسناد بیمه‌ای محقق شده که این رقم معادل اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت است.

صادقی تصریح کرد: ۵۵ هزار واحد صنفی فعال در استان داریم که اگر هر کدام از این واحد‌های صنفی زمینه اشتغال دو نفر را فراهم کنند کارآفرینی ۱۱۰ هزار نفری در این واحد‌های صنفی روی می‌دهد که یک شرایط مناسب و مطلوب است.

وی از اصناف به عنوان بزرگترین تشکل مدنی بخش خصوصی یاد کرد و گفت: با تشدید وضعیت تورمی و گرانی‌ها هرچند شاهد کاهش سرمایه اصناف بودیم، ولی سعی شد تا با پرداخت حق مالیاتی و بیمه‌ای خود دولت را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر یاری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از حل مشکلات مالیاتی اصناف خبر داد واضافه کرد: با تعامل خوب امور مالیاتی و اصناف در اردبیل مشکلات و نارسائی‌های گذشته در این بخش برطرف و تسهیلگری خوبی را شاهد و ناظر هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار