مجلس به زاهدی‌وفا برای تصدی وزارت کار اعتماد نکرد

تهران (پانا) - محمدهادی زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان ‌مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت کار نشد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس به زاهدی‌وفا برای تصدی وزارت کار اعتماد نکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 12 مهر) ‌صلاحیت محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کردند. در این نشست که رئیس‌جمهوری نیز برای دفاع از وزیر پیشنهادی به مجلس رفته بود، ابتدا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای با خوشامد به رئیس‌جمهوری و ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) رو گرامیداشت آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج)، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشکده افسری امام حسن مجتبی(ع)، روشنگرانه، حکیمانه، هوشمندانه و دقیق بود و یک بار دیگر مرزبندی میان مردم و آشوبگران را روشن کرد، علاوه بر این وظیفه همه ما و همچنین مسیر صحیح مشخص شد.

در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به دفاع از ‌گزینه پیشنهادی خود برای وزارت کار پرداخت. در ادامه نمایندگان موافق و مخالف رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، ‌دلایل خود و نظرات‌شان را درباره برنامه‌ها و صلاحیت‌های محمدهادی زاهدی‌وفا بیان کردند. محمدهادی زاهدی‌وفا نیز در ادامه به دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود پرداخت.

در پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی، رای‌گیری برای تایید یا رد تصدی محمد‌هادی زاهدی‌وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد و طبق نتایج رای‌گیری و براساس شمارش آراء، محمدهادی زاهدی‌وفا با ۱۳۶ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف، و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۷۲ رای اخذ شده نمایندگان نتوانست رای اعتماد نمایندگان ملت را برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب کند.

پیش از این حجت‌‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که از سمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعفا و سید‌ابراهیم رئیسی با استعفای او موافقت کرد.

نطق پیش از دستور رئیس مجلس شورای اسلامی

سخنرانی رئیس‌جمهوری در دفاع از وزیر پیشنهادی کار

دلایل و نظرات موافقان و مخالفان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار

دفاعیات محمدهادی زاهدی‌وفا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار