رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی عنوان کرد:

اعزام 1500 دانش آموز زیارت اولی به مشهد و قم

خراسان جنوبی از استان های پبشرو در اردوی هفت سنگ

بیرجند (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت طی یکسال گذشته بیش از 1500 دانش‌آموز از سراسر استان به مشهد و قم اعزام شدند و در این زمینه نسبت به جمعیت و سهمیه ابلاغی به‌عنوان استان برتر کشوری معرفی شده‌ایم.

کد مطلب: ۱۴۷۵۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اعزام 1500 دانش آموز زیارت اولی به مشهد و قم

محمد علی حسن‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری پانا از برگزاری اردوی 7 سنگ در خراسان جنوبی بعنوان یکی از  استان های پیشروی کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: 400 دانش آموز از شهرستان های  بیرجند و درمیان در این اردو  شرکت کردند و این اردو در سایر شهرستان های استان هم برگزار خواهد شد.

وی به فعالیت های خبرگزاری پانا در استان اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته اردوی ملی خبرگزاری پانا برای اولین بار در تهران برگزار شد و خبرنگار دانش‌آموزان استان با اصول خبر نویسی و سواد رسانه آشنا شدند.

وی ادامه داد: خبرنگاران منتخب تمام شهرستان های استان در این اردو شرکت کردند و دانش آموزان بعد از این دوره توانستند پوشش سراسری خیلی خوبی از انتخابات اسفند ماه داشته باشندکه باعث تقدیر و  دیدار این دانش آموزان با استاندار خراسان جنوبی شد.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی همچنین از ثبت نام بیش از 6 هزار دانش آموز در خبرگزاری پانا و برگزاری دوره آموزشی برای 2 هزار دانش آموز خبر داد و گفت: اعزام 40 دانش آموز ازخبرگزاری پانا  به مراسم گرامیداشت صحرای طبس در سال جاری و ارسال گزارشات مختلفی از این برنامه در فضای مجازی از دیگر برنامه های ما در سال گذشته بود.

وی به فعالیت های دانش آموزان در کار ویژه های سازمان اشاره کرد و افزود: برگزاری مانور زلزله در 1000 مدرسه استان، شرکت در جشن نیکوکاری، شرکت در راهپبمایی ها و.... با کمک مربیان پرتلاش این سازمان در همین راستا انجام گرفته است.

حسن‌آبادی از ثبت نام 1500نفر از مربیان استان در سامانه نورینو خبر داد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در سامانه نورینو بوجود آمد، 3 هزار مربی هم بصورت دستی ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: برش استانی ثبت نام در این سامانه هم برای خراسان جنوبی 36 هزار دانش آموز  بوده که  بیش از 50 هزار نفر شرکت کردند و در این زمینه هم جزو  استان های  پیشتاز بوده ایم.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی هم چنین از برگزاری یازدهمین دوره مجلس دانش آموزی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال  دوازدهمین دوره را  برگزار خواهیم کرد و مجمع استانی مجلس دانش آموری هم بعد از  امتحانات برگزار، تا بهترین فرد به مجلس دانش آموزی کشوری راه پیدا کند.

وی به برگزاری طرح یاوران انقلاب در استان که تجربه خیلی خوبی بود اشاره و عنوان کرد: در  تمام مدارس استان در ایام  دهه فجر مانور انقلاب برگزار شده  و مدارس برتر در این مراسم  تجلیل شدند..

حسن آبادی گفت: در حوزه اوقات فراغت هم سال گذشته فعالیت های خیلی خوبی در استان انجام شد و از 450 مدرسه دارای برنامه های اوقات فراغت 70 مدرسه از مدارس  سازمان دانش آموزی بوده اند و  امسال هم فعالیت های گسترده تری خواهیم داشت.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار