آیت الله رئیسی در صحن علنی مجلس:

علت خشم دشمنان‌‌ پیشرفت ایران است

مردم با حضور و اعلام موضع خود دشمن را ناکام گذاشتند/ همکاری ‌قوا و نهادها ‌می‌تواند ملت را امیدوار و دشمن را ناامید کند/ دلیل خشم دشمن پیشرفت‌های ایران است/ دشمن به‌دنبال کاهش سرمایه اجتماعی و ناامید‌کردن مردم است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری اظهار داشت‌ باید برای اینکه هدایت‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره مورد توجه مردم قرار داشته است، خداوند متعال را شاکر باشیم. حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها، اعلام موضع و حضورشان در صحنه حقیقتا دشمن را ناکام گذاشت.

کد مطلب: ۱۳۱۳۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
علت خشم دشمنان‌‌ پیشرفت ایران است

آیت‌الله دکتر سید‌ابراهیم رئیسی که صبح امروز سه‌شنبه به‌منظور معرفی و دفاع از ‌«محمدهادی زاهدی‌وفا» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: باید برای مردمی که در فتنه اخیر حقیقتا جلوه دیگری از بصیرت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی خود را نشان داده و دشمنان را ناکام گذاشتند، به درگاه خداوند متعال شکر بجا بیاوریم.

رئیس‌جمهوری افزود: همچنین باید برای اینکه هدایت‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره مورد توجه مردم قرار داشته است، نیز خداوند متعال را شاکر باشیم. حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها، اعلام موضع و حضورشان در صحنه حقیقتا دشمن را ناکام گذاشت.

رئیسی با اشاره به هدایت‌های حکیمانه رهبری در روز گذشته اظهار داشت: ایشان تحلیل جامعی از حوادث اخیر ارائه کردند و فرمودند که دلیل این فتنه‌ها بر علیه کشور و انقلاب اسلامی، برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت قابل درک و استفاده بود.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی دلیل توطئه و بلوای دشمنان، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت، کشور و انقلاب ما را این نکته عنوان کردند که کشور در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد ایران اسلامی پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه دلیل خشم دشمن این است که علیرغم تحریم‌ها و تهدیدها کشور ما در حال پیشرفت است، افزود: احساس دشمن این است و بر زبان نیز جاری می‌کند که فشارهای حداکثری به صورت مفتضحانه‌ای شکست خورده است و تحریم‌ها کارساز نبوده است.

رئیس دولت با اشاره به موفقیت شرکت‌های ایرانی در تولید واکسن کرونا، گفت: ۶ شرکت ایرانی که ۴ شرکت به صورت مستقل و ۲ شرکت با همکاری کشورهای دیگر به تولید واکسن دست زدند. دشمن نسبت به این پیشرفت‌ها خشمگین است و شاهد است در شرایطی که برخی ایالت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد وضعیت ایران در کرونا طوری است که روزهای بدون فوتی را پشت سر گذاشته و امروز این آمار به حداقل ممکن رسیده است.

رئیسی اظهار کرد: دشمن قصد داشت که زندگی ما به قرارداد و برجام بند شود اما شاهد است که امروز علیرغم کمبود نزولات آسمانی در کشور در جهت مدیریت آب تلاش شده است. امروز مشکل آب شرب استان خوزستان حل شده است. وضعیت آب همدان طرح ۱۷ ساله بود که در ظرف چند ماه به بهره‌برداری می‌رسد. حتما با نگاهی که می‌شود علیرغم کمبود نزولات آسمانی مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: امروز می‌بینند که وضعیت برق مردم را آزار می‌داد اما امروز شرایط به گونه‌‌ای است که علاوه بر آغاز به‌کار نیروگاه‌های کشور، ۳۵ هزار مگاوات برق مورد نیاز بهره‌برداری می‌شود. امسال ما قطع برق خانگی نداشتیم.

رئیس‌جمهوری به حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: وضعیت کشاورزی در روزی که دولت آغاز به کار کرد، ۵/۸ درصد منفی بود اما امروز سیر مثبت در حال آغاز شدن است؛ یعنی وضعیت رشد کشاورزی ما رو به مثبت‌شدن است. امروز رشد وضعیت صنابع ما ۵ درصد است. رشد ماشین آلات کشاورزی ۰/۲ درصد است.

رئیسی بیان کرد: اراده بخش‌های مختلفی را در کشور شاهد هستیم که امروز گره‌ها در حال بازگشایی است. امروز بیش از یکسال است که حقوق و یارانه‌ها یک روز تاخیر نداشته است. قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال با همکاری مجلس به سرانجام رسید. پرداخت عادلانه یارانه‌ها با همکاری نزدیک مجلس و دولت دنبال شد و این اصلاح اقتصادی که موضوع مهمی بود، صورت گرفت.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ اقتصادی در‌ جهت انجام سرمایه‌گذاری‌‌های بزرگ و پروژه‌های ضروری کشور منسجم شده‌اند. این سرمایه گذاری در بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ در حال انجام شدن است.

هرکس که با قلمش ملت را مایوس کند بداند که در جهت راهبرد دشمن در حال حرکت است

رئیس دولت تصریح کرد: دشمن تصور می‌کرد با تهدید و تحریم ما را منزوی کند اما شاهد بود که ما منزوی نمی‌شویم و در حال پیشرفت هستیم. وحدت و انسجام ملی را امروز در کشور ضروری می‌دانیم؛ فضای کار و تلاش و امیدوار کردن مردم دشمن را ناامید می‌کند. هرکس که با قلمش ملت را مایوس کند بداند که در جهت راهبرد دشمن در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه همکاری ما با مجلس شورای اسلامی از مسائلی است که مردم انتظار دارند، گفت: برنامه توسعه هفتم در زمان نزدیک تقدیم مجلس خواهد شد تا در زمان مناسب تصویب و اجرایی شود. لایحه بودجه ۱۴۰۲ را داریم که ظرف زمان قانونی تقدیم مجلس خواهد شد.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: امروز همکاری همه قوا و نهادها در کشور می‌تواند ملت را امیدوار و دشمن را ناامید کند. ما مصمم هستیم که متن کارمان خدمتگزاری و گره‌گشایی از زندگی مردم باشد. حاشیه‌ها ما را از کار می‌اندازد و بر این متن تاکید خواهیم کرد که در جهت امیدواری قطعی مردم است.

وی در دفاع از برنامه‌ها و صلاحیت محمدهادی زاهدی وفا اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که می‌تواند در تحقق شعار دولت یعنی عدالت اجتماعی نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد، همچنین این وزارتخانه با اقشار مختلف جامعه، بازنشستگان عزیز، کارگران مختلف و ... در ارتباط است و می‌تواند زمینه بهره‌مندی آن‌ها از عدالت را فراهم کند که این موضوع نکته‌ای محوری است.

وی ادامه داد: از دکتر عبدالملکی که پیش از این در وزارت کار تلاش کردند تقدیر می‌کنم اما این نکته نیز از اهمیت برخوردار است که این وزارتخانه کار بسیاری دارد و باید با استفاده از تجربه همه عزیزان کارهای متفاوتی در آن صورت گیرد.

زاهدی وفا از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است، ایشان دانش مناسبی در مسائل اقتصادی داشته و از صاحبنظران اقتصادی هستند و بسیاری از افراد نظریه ایشان را قبول دارند/ ایشان همچنین در سال 90 با دستور مقام معظم رهبری در مجموعه الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی فعالیت داشت

آیت الله رئیسی بیان کرد: آقای زاهدی وفا از دو شرط مهم دانش و تجربه برخوردار است، ایشان دانش مناسبی در مسائل اقتصادی داشته و از صاحبنظران اقتصادی هستند و بسیاری از افراد نظریه ایشان را قبول دارند. زمانی که ایشان در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد مشغول بود، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را پیشنهاد کرد و پیوست عدالت آن را مطرح کرد که ابتکار خوبی بود. ایشان همچنین در سال 90 با دستور مقام معظم رهبری در مجموعه الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی فعالیت داشت.

وی با بیان اینکه داشتن روحیه مبارزه با فساد و اجرای عدالت به خصوص برای این مجموعه یکی از شروط اساسی انتخاب ما بود، افزود: نقش روحیه عدالتخواهی و حق‌خواهی و تحول‌خواهی برای همه دستگاه‌ها و به‌خصوص برای این مجموعه بسیار مهم است و ما این شاخص را در ایشان می‌بینیم.

رئیس دولت اضافه کرد: تعامل با مردم و به‌خصوص بازنشستگان محترم بسیار ضروری است، به خوبی مشاهده کردیم که در این مدت که آقای زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه فعالیت داشت، مسئله بازنشستگان را مدیریت کرد، این موضوع با رفت و برگشت بین دولت و مجلس حل شد، چرا که همه ما معتقد به پیگیری و حل مشکلات بازنشستگان هستیم. امیدوارم خداوند توفیق دهد تا به وظایف خود عمل کرده و آنچه رضایت خداوند است را دنبال کنیم و بتوانیم سرمایه‌های اجتماعی را در نظام جمهوری اسلامی افزایش دهیم. دشمن به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی، ناامید‌کردن مردم و القای یأس و بزرگ‌کردن کاستی‌ها و ضعف‌هاست، البته منکر وجود ضعف‌ها نیستیم، اما به تبعیت از مقتدای حکیم خود، به‌دنبال کاهش مشکلات مردم از طریق همکاری و سهل‌کردن زندگی مردم هستیم.

وی با تاکید بر شاخص پاکدستی برای انتخاب وزیر پیشنهادی افزود: همانگونه که بارها اعلام کردم و در سلوک و رفتار خود نشان دادم، موضوع پاکدستی و زندگی پاک و ارتباطات سالم و مبارزه با ارتباطات ناسالم از شروط اصلی ام برای گزینش و معرفی افراد است، البته گاهی در مورد حضور افراد ناسالم در استان یا شهرهایی به ما گزارش می شود که در صورت احراز این موضوع با آن برخورد کردیم.

رئیسی ادامه داد: علاوه بر سه کمیسیون آموزش، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس که برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون را بررسی کردند، رئیس کمیسیون اصل 90 نیز اعلام کرده که برنامه های این وزیر را بررسی کرده و علاوه بر آن در ارتباط با سلوک شخصی این فرد، وی را پاکدست می‌داند.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: دولت و مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و تمام نهادها در سراسر کشور به تبعیت از مقام معظم رهبری که فریادشان، فریاد ملت است، شعار «ما می‌توانیم» را دنبال می‌کنیم. معتقدم در کشور امکان حل مشکلات، باز شدن گره‌ها با اعتماد به داشته‌هایمان وجود دارد. معتقدم دل‌هایمان علیرغم خواست دشمن به یکدیگر نزدیک است و با همکاری هم مردم را روز به روز امیدوارتر و دشمن را مأیوس‌تر خواهیم کرد. پاسداری از خون سردار سلیمانی و سایر شهدا ایجاب می‌کند با کنار گذاشتن همه نگاه‌های شخصی و با وحدت و انسجام، نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم و بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر مردم بپردازیم و مردم را روز به روز به مجلس و دولت و نظام جمهوری اسلامی امیدوارتر کنیم. در پایان از توجه نمایندگان، رئیس محترم و هیات رئیسه مجلس تشکر می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار