استاندار زنجان:

استعدادهای دانش‌آموزان به‌صورت هدفمند کشف و مورد توجه قرار گیرد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با تاکید بر نگاه خاص به تمام مدارس گفت همه دانش‌آموزان دارای استعدادهایی هستند که اگر این استعدادها بسوزد، مسئولیت آن با ماست بنابراین باید نگاه خاصی به کشف هدفمند استعدادها داشته و بر روی آن‌ها کار شود.

کد مطلب: ۱۳۱۰۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
استعدادهای دانش‌آموزان به‌صورت هدفمند کشف و مورد توجه قرار گیرد

جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان ظهر امروز به ریاست استاندار زنجان برگزار شد.

محسن افشارچی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بازگشت به مدارس بعد از گذشت بیش از 2.5 سال تعطیلی، اتفاق متفاوتی است و احساس خاصی دارد و امسال با آغاز ماه مهر، زندگی دوبارهخ به زیر پوست جامعه باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه 3 درصد از اعتبارات جاری دهیاری‌ها می‌تواند صَرف امور فرهنگی شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان در این زمینه با معاونت عمرانی و اداره کل امور روستایی استانداری زنجان هماهنگ شود که دهیاری‌ها قطعاً در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

افشارچی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات شهرداری زنجان در زیباسازی و آراستگی مدارس سطح شهر بیان کرد: آراستگی مدارس در جذب دانش‌آموزان و ایجاد حس مثبت در بین مردم مفید است و شایسته است که این کار در شهرهای دیگر استان نیز انجام شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از مشکلات، آسفالت محوطه مدارس است، گفت: نوسازی مدارس می‌تواند قیر رایگان که تهیه می‌کند را در اختیار شهرداری قرار دهد تا شهرداری نسبت به ترمیم آسفالت محوطه مدارس اقدام کند ضمن اینکه سازمان فرهنگی شهرداری مرکز استان و همچنین سایر شهرها در خصوص تجهیز نمازخانه و ترویج نماز در مدارس ورود خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مدارس انرژی مضاعفی تزریق می‌کند و بسیار مثبت خواهد بود.

افشارچی با اشاره به بازدیدهایی که از برخی مدارس استان داشته است، خاطرنشان کرد: تجهیزات مدارس، مدتی به‌صورت ایستایی بوده در حالی که نگاه خاصی به مدارس باید صورت پذیرد.

وی با اشاره به حضور تمام مدیران اجرایی استان در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: هر کدام از مدیران، اختیاراتی دارند که می‌توانند در حوزه اختیارات خود، کمک حداقلی به مدارس داشته باشند که آموزش و پرورش باید این موضوع را پیگیری کند.

استاندار زنجان تاکید کرد: آموزش و پرورش، اصل است و خیلی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم به این دلیل است که آموزش و پرورش را پررنگ نمی‌بینیم.

افشارچی گفت: تهویه، نظافت، ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس در سال تحصیلی جدید باید به‌صورت جدی دنبال شود تا اتفاق خاصی در زمینه بیماری دانش‌آموزان و معلمان نیفتد.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کنکور طی 2 سال گذشته توسط دانش‌آموزان زنجانی تصریح کرد: توانمندسازی هدفمند را در آموزش و پرورش باید دنبال کنیم چرا که کسب رتبه‌های برتر کنکور سبب ایجاد انگیزه در بین سایر دانش‌آموزان می‌شود و تعداد رتبه‌های برتر باید افزایش یابد.

افشارچی با تاکید بر نگاه خاص به تمام مدارس خاطرنشان کرد: همه دانش‌آموزان دارای استعدادهایی هستند که اگر این استعدادها بسوزد، مسئولیت آن با ماست بنابراین باید نگاه خاصی به کشف هدفمند استعدادها داشته و بر روی استعدادها باید کار شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه مدارس دولتی به هیچ عنوان نباید دست کم گرفته شوند، گفت: با نگاه هدفمند به استعدادها طی 3 تا 4 سال آینده می‌توان تعداد دانش‌آموزان دارای رتبه‌های برتر کنکور را افزایش داد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کنار اینکه تهدید بود، یک فرصت نیز ایجاد کرد، افزود: زیرساخت مجازی طی 2 سال گذشته شکل گرفته که نباید رها شود بلکه می‌توان کلاس‌های تقویتی به‌صورت مجازی برای دانش‌آموزان ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار