استان اردبیل در حمایت از صنایع کوچک رتبه برتری کشوری را کسب کرد

اردبیل (پانا) - معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت در ارزیابی‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این استان رتبه برتری کشوری را کسب کرده است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
استان اردبیل در حمایت از صنایع کوچک رتبه برتری کشوری را کسب کرد

بهزاد مهدوی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: برای حمایت از صنایع کوچک اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفته که هر کدام از این اقدامات در افزایش تولید و اشتغال واحد‌های تولیدی بسیار کارگشا بوده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی، تور‌های صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و ده‌ها برنامه حمایتی دیگر برشمرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سال جدید انجام شده است این نوع حمایت‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه مقرر شده صنایع کوچک این استان به صورت ویژه مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: در سال‌های اخیر رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به صنایع کوچک بیشتر مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم با حمایت ویژه شاهد رونق این بخش باشیم.

مهدوی ادامه داد: نامگذاری ۲۱ مرداد به عنوان روز ملی حمایت از صنایع کوچک نشان از اهمیت توجه به جایگاه این نوع صنایع در افزایش تولید و اشتغال کشور دارد.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط بر اساس تعداد شاغلان این بخش شناسایی می‌شوند به نحوی که واحد‌های تولیدی زیر ۱۰ نفر شاغل به عنوان صنایع خرد، بین ۱۰ تا ۵۰ نفر را صنایع کوچک، ۵۰ تا ۱۵۰ نفر به عنوان صنایع متوسط و بالای ۱۵۰ نفر را صنایع بزرگ تشکیل می‌دهند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتیاستان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد صنایع استان مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، گفت: ضروری است چالش‌ها و فرصت‌هایی که گریبانگیر این واحد‌های تولیدی است را شناسایی کرده و برای رفع مشکلات آنان گام برداریم.

مهدوی اضافه کرد: حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با هدف کمک به توسعه بازار، فروش محصولات، ایجاد پیوند و همکاری، سرمایه‌گذاری، انتقال تکنولوژی و خرید تجهیزات و ماشین‌آلات انجام می‌شود و تولیدکنندگان می‌توانند از این فرصت مناسب برای رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار