معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

برگزاری نخستین کارگاه توان افزایی دانشجومعلمان رشته امورتربیتی و مشاوره استان اصفهان

اصفهان(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری نخستین کارگاه توان افزایی دانشجومعلمان رشته امورتربیتی و مشاوره استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین کارگاه توان افزایی دانشجومعلمان رشته امورتربیتی و مشاوره استان اصفهان

حنانه مقنی پور کارشناس امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرگزاری پانا گفت:«نخستین کارگاه توان افزایی دانشجومعلمان رشته امورتربیتی و مشاوره ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان با عنوان آموزش مهارت های بدو ورود به مدرسه و با حضور ۷۰ نفر از دانشجومعلمان دختر پردیس فاطمه الزهرا اصفهان برگزار شد.»

وی افزود: «در آن نکات مختلفی از جمله نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، فوریت های روانی اجتماعی، مهارت های زندگی، آشنایی با سامانه های حوزه پرورشی و مشاوره(نورینو و نماد)، آشنایی با مسابقات و جشنواره های حوزه پرورشی و مشاوره، روش تدریس درس تفکر و سبک زندگی، آشنایی با فرآیند هدایت تحصیلی، آشنایی با فرآیند مشاوره کنکور، آشنایی با تشکل های دانش آموزی، آشنایی با مدیریت برنامه ریزی و قوانین اردویی، نماز جماعت در مدرسه و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

در ادامه مهدی نم نبات معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع دانشجو معلمان اظهار کرد: خوشبختانه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت ارتقای توانمندی های دانشجو معلمان برخوردار است.

وی افزود: همواره یکی از دغدغه های اصلی ما آموزش و آمادگی دانشجو معلمان جهت عملکرد موثر در مدارس بوده است و خوشحالیم که امروز این مهم محقق شد.

مهدی نم نبات تاکید کرد: مدرسه یکی از قطب‌های اصلی تربیت دانش آموزان است و هدف ما تربیت دانش آموزانی آگاه و اثر بخش و آماده برای ظهور منجی عالم بشریت می باشد،بنابراین با توجه به نقش الگویی معلمان برای دانش آموزان ،معلمان همواره باید در جهت ارتقای مهارتهای فردی و اجتماعی و اعتلای نگرش خود تلاش کنند.

وی ادامه داد: شما معلمان جوان در حوزه پرورشی و مشاوره مدارس رسالت مهمی بر عهده دارید که قطعا با صبوری و آرامش و شوق و تلاش شما برای دانستن و عمل کردن محقق خواهد شد. هدف ما از برگزاری این کارگاه ها آشنایی با فعالیت های تربیتی و فرهنگی در مدرسه به صورت عملی است.تعامل مستمر ،انجام فعالیتهای مشترک و ارائه و اجرا سازی ایده ها با آموزش و پرورش سبب آمادگی بیشتر شما دانشجو معلمان با فعالیتهای تربیتی و فرهنگی مدارس و آشنایی با ویژگی دانش آموزان و نحوه ی تعامل موثر با آنان خواهد شد.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان  در ادامه گفت: کارگاه‌های توانمندسازی دانشجومعلمان حوزه ی امور تربیتی و مشاوره  ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود تا با ارائۀ آموزش‌های تخصصی در زمینه مشاوره، پیشگیری از آسیب های اجتماعی،امورتربیتی، فرهنگی هنری، قرآنی و فراهم آوردن شرایط حضور دانشجو معلمان در مراکز تربیتی نظیر کانون های فرهنگی،دارالقرآن ها،اردوگاه و مراکز مشاوره... دانشجو معلمان با آمادگی کامل در مدارس حاضر شوند.

دانش آموز خبرنگار: محدثه سادات طباطبایی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار